طرز تهیه 23 غذای سبک و مقوی برای سحری

به گزارش علی آباد جدید، غذاهای سبک و مقوی برای سحری برترین گزینه برای تأمین انرژی بدن در طول روز و جلوگیری از احساس سنگینی و خستگی هستند. در واقع در میان برترین غذاها برای سحری باید در کنار این که انرژی بدن را تأمین می نمایند، مقوی و سالم باشند. در فهرست خوردن یک سحری ساده با برنج و بعلاوه مصرف غذاهای مقوی نونی برای سحر ماه رمضان موجب شادابی و انرژی بیشتر در طول روز می گردد. در این مقاله از سرویس در می توانید با پیشنهاد برترین غذاهای مقوی و سبک برای سحری آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص برترین غذاها برای سحری پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه 23 غذای سبک و مقوی برای سحری

غذاهای سبک برای سحری

خوردن غذاهای سبک برای سحری موجب می گردد تا فشار کمتری به سیستم گوارش شما وارد گردد و در طول روزهای رمضان احساس سنگینی نداشته باشید. انتخاب غذاهای سالم و سبک برای سحری می تواند به شما یاری کند تا حس بهتری را تجربه کنید و کمتر با مسائل گوارشی و روبرو شوید.

برترین غذاها برای سحری غذاهایی هستند که چربی، شکر و کالری کمتری دارند و از همین رو بدن ما برای هضم آن کمتر با مشکل روبرو می گردد. معمولاً انتخاب اسنک های سالم و غذاهای گیاهی می توانند گزینه مناسبی برای آغاز یک روز پرانرژی محسوب شوند. اگر در پی چند ایده برای سحری هستید و دوست دارید ماه رمضان سال جاری فشار کمتری به معده تان وارد کنید، در ادامه پیشنهادهای جذابی برای شما داریم.

نرگسی

نرگسی اسفناج یکی از قدیمی ترین، مقوی ترین و ساده ترین است که در سال های اخیر در رستوران هایی که صبحانه خوشمزه و لوکس سرو می نمایند با کمی تفاوت به املت اسفناج هم مشهور شده است.

این غذای ساده یکی از برترین غذاهای سبک برای سحری است که هم سریع و ساده آماده می گردد و هم به علت وجود ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین هایی که در آن وجود دارد، برای روزه داران بسیار سالم و مناسب است. برای خواندن طریقه درست کردن نرگسی با فیلم آموزش تهیه آن می توانید به مقاله مراجعه کنید.

اسنک خانگی

اگر در پی یک سحری مناسب و سبک برای ماه رمضان هستید، اسنک گزینه فوق العاده ای است. اسنک یکی از خوشمزه ترین و سریع ترین غذاهایی است که می توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه آماده کنید.

اگر در خانه دستگاه اسنک ساز داشته باشید که درست کردن این غذای مناسب برای سحری بسیار راحت تر خواهد بود. اما در غیر این صورت می توانید اسنک را در ماهیتابه یا فر بدون دستگاه اسنک ساز نیز آماده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن انواع اسنک با دستگاه و بدون دستگاه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

پوره سیب زمینی با پیاز داغ

پوره سیب زمینی یکی از غذاهای سبک برای سحری است که هم سریع آماده می گردد و هم مزه بسیار لذیذی دارد. این سحری مناسب و سبک برای ماه رمضان احتیاج به زمان پخت کمی احتیاج دارد. بعلاوه می توان آن را با مواد مختلف و به شیوه های متفاوت درست کرد. پوره سیب زمینی معمولاً در کنار دیگر غذاها سرو می گردد. اما سرو آن به تنهایی هم هواداران خاص خودش را دارد.

استفاده از، نعناع و در کنار ادویه های دلخواه و بعلاوه سبزیجات معطر می تواند طعم این غذای ساده را بسیار لذیذ کند. برای مطالعه طریقه درست کردن پوره سیب زمینی با پیاز داغ می توانید به مقاله مراجعه کنید.

غذاهای مقوی برای سحری

وعده سحری در ماه رمضان حکم ناهار روزهای عادی را دارد و از همین رو اهمیت زیادی برای سلامت بدن ما دارد. درواقع انتخاب غذاهای مقوی برای سحری موجب می گردد تا بدن فشار کمتری را تجربه کند و انرژی لازم برای تحرک و فکر کردن را داشته باشد.

برترین غذاها برای سحری غذاهایی هستند که در کنار سالم بودن مقوی و انرژی بخش هستند. خوردن خوراک های متنوع و برای سحری می تواند انرژی مورد احتیاج بدن را در طول روز تأمین کند و از ضعف بدن جلوگیری کند. در ادامه می توانید با فهرست غذاهای مقوی برای سحر ماه رمضان آشنا شوید.

کتلت هویج

هویج از جمله سبزیجات خوشمزه ای است که تقریباً در تمام فصول سال در دسترس قرار داد و به خاطر فواید غذایی زیادی که دارد، وجود آن در وعده های روزانه توصیه می گردد. کتلت هویج از آن غذاهای مقوی برای سحری است که همراه با و نان جو و سبزی خوردن می تواند تمام احتیاجهای بدن شما برای آغاز یک روز پرانرژی را تأمین کند.

اگر در پی یک غذای مقوی و ساده برای سحری هستید، این ایده برای سحری برایتان مناسب خواهد بود. برای خواندن طریقه درست کردن کتلت هویج می توانید به مقاله مراجعه کنید.

خوراک ماش

ماش یکی از حبوبات خوشمزه و مفیدی است که علاوه بر استفاده در و آش، می توان با آن غذاهای مفید و لذیذی تهیه کرد. این بنشن کوچک و پرخاصیت، سرشار از مواد مغذی گیاهی، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است. بعلاوه در پایین آوردن کلسترول خون بالا بسیار مفید عمل می نماید.

خوراک ماش از غذاهای مقوی برای سحری است که بسیار ساده نیز تهیه می گردد. برای خواندن طریقه درست کردن خوراک ماش خوشمزه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

خوراک کدو سبز

یکی از غذاهای مقوی برای سحری خوراک کدو سبز است. برای درست کردن این غذای خوشمزه می توانید از گوشت، مرغ و سبزیجات دیگر مثل سیب زمینی، قارچ، گوجه فرنگی و … بهره ببرید و از آن لذت ببرید. شما می توانید این غذا را به شیوه های مختلف و با استفاده از سبزیجات و یا گوشت و مرغ تهیه کنید.

اگر در پی یک سحری ساده با برنج یا نان هستید که هم مقوی باشد و هم طعم لذیذی داشته باشد، حتماً از این ایده برای سحری بهره ببرید. برای خواندن طریقه درست کردن خوراک کدو سبزی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

غذاهای سبک و مقوی برای سحری

اگر به سلامت بدن خود اهمیت می دهید، قطعاً انتخاب غذاهای سبک و مقوی برای سحری می تواند برای شما گزینه فوق العاده ای باشد. غذاهایی که برای سحری انتخاب می کنید باید هم سبک باشند و هم از بروز ضعف و کمبود انرژی بدن جلوگیری نمایند.

غذاهای سبک و مقوی برای سحری معمولاً سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مختلف هستند و از همین رو با مصرف این غذاها معمولاً بدن کمتر دچار ضعف، خستگی و بی حالی می گردد. از طرف دیگر از آنجایی که این غذاها چرب و سنگین نیستند، سیستم گوارش و متابولیسم بدن نیز با خوردن آن ها به خوبی عمل می نماید و در طول روز با مشکل روبرو نخواهد شد.

برای خیلی از افراد انتخاب غذاهای سبک و مقوی برای سحری کمی چالش برانگیز است، اما در ادامه می توانید با بعضی از غذاهای سبک و مقوی برای سحری آشنا شوید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ معمولاً به عنوان یک غذای مقوی و در عین حال لذیذ، هم نقش پیش غذا را بازی می نماید و هم می تواند به عنوان یک غذای ساده و سبک مخصوصاً برای سرماخوردگی و افزایش انرژی بدن به کار برود.

سوپ مرغ از غذاهای سبک و مقوی برای سحری است که به علت وجود مرغ و سبزیجات متنوعی که در آن به کار رفته انرژی بدن را در طول روز تأمین می نماید و از کمبود ویتامین و کاهش قوای بدن جلوگیری می نماید. برای خواندن طریقه درست کردن سوپ مرغ و تماشای فیلم آموزش تهیه آن می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

سالاد لوبیا چیتی

سالاد لوبیا چیتی از غذاهای سبک و مقوی برای سحری است که اندازه پروتئین و فیبر فراوانی دارد. لوبیا چیتی یکی از مفیدترین انواع حبوبات است که به علت داشتن انواع مواد مغذی همچون آهن، فیبر، پروتئین و ویتامین های ضروری ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. شما می توانید از لوبیا چیتی برای درست کردن انواع سالاد بهره ببرید و از خواص معجزه آسای این لوبیای شگفت انگیز بهره مند شوید.

اگر در پی یک غذای بدون گوشت برای سحری هستید باید بدانید که سالاد لوبیا چیتی در فهرست برترین غذاها برای سحری واقع شده است. برای خواندن طریقه درست کردن سالاد لوبیا چیتی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

عدسی

عدسی از غذاهای سبک و مقوی برای سحری است که در فهرست خوشمزه ترین و نیز واقع شده است. عدسی را معمولاً با نان میل می نمایند و با پیاز داغ و ادویه های مختلف مثل پودر سیر و پیاز مزه دار می نمایند.

عدسی از برترین غذاها برای وعده سحری است که بسیار ساده و سریع نیز تهیه می گردد. برای خواندن طریقه درست کردن خوراک عدسی که در فهرست برترین غذاها برای سحری واقع شده است می توانید به مقاله مراجعه کنید.

نخود آب

نخود آب یک از غذاهای مقوی برای سحری است که طعم بسیار لذیذی دارد. این غذا که ترکیبی از نخود و گوشت است و معمولاً در فصل زمستان در سفره خانه های سنتی شهرهای جنوبی ایران سرو می گردد جزو برای شام یا غذای ناهار هم هست.

یکی از مشخصه های نخود آب اندازه آب زیاد در این غذا است. این غذا ترکیبی از نخود، گوشت و آب نسبتاً زیاد است که آن را برای گزینه ایده آلی تبدیل می نماید.. نخود آب به دو روش با گوشت و بدون گوشت تهیه می گردد. برای خواندن طریقه درست کردن نخود آب می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کتلت مرغ

کتلت مرغ ساده یا کباب شامی مرغ یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای سبک و نیم ساعته برای سحری است که با مرغ خام و پخته هر دو قابل تهیه است. شما می توانید این غذا را به سادگی برای سحری آماده کنید و با نان میل کنید. معمولاً در طرز تهیه کتلت مرغ از سیب زمینی هم استفاده می گردد. برای خواندن طریقه درست کردن کتلت مرغ به همراه فیلم آموزش تهیه آن می توانید به مقاله مراجعه کنید.

کوکو لوبیا چشم بلبلی

کوکوی لوبیا چشم بلبلی یکی از غذاهای مقوی است که طرز تهیه آن با سایر کوکوها چندان تفاوتی ندارد. البته کوکوی لوبیا چشم بلبلی همچون سایر کوکوها به روش های متفاوتی درست می گردد.

بعضی از سبزیجات متنوع هم در پخت آن استفاده می نمایند. بعضی هم ترجیح می دهند این کوکو را بسیار ساده و فقط با لوبیا چشم بلبلی درست نمایند. برای خواندن طریقه درست کردن کوکو لوبیا چشم بلبلی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

انواع املت

املت یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای سبک و مقوی برای سحری است که شما می توانید در عرض چند دقیقه آن را تهیه کنید. اگر چه به نظر می رسد ایرانی ها املت را معمولاً در وعده صبحانه میل می نمایند اما حقیقت این است که املت برای سحری و حتی ناهار و شام هم همواره اولین گزینه دم دستی ایرانی هاست، حتی وقتی مهمان خودمانی دارند.

برای خواندن طریقه درست کردن انواع املت به همراه فیلم آموزش تهیه آن ها می توانید به مقاله مراجعه کنید.

سوالات متداول

برترین غذاهای سبک و مقوی برای سحری چه غذاهایی هستند؟

اگر در پی غذاهای سبک و مقوی برای سحری هستید، عدسی، سوپ مرغ و سالاد لوبیا چیتی گزینه های مناسبی هستند.

خوشمزه ترین و ساده ترین سحری مناسب و سبک برای ماه رمضان چه غذایی است؟

نرگسی اسفناج از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای سبک برای سحری است که بسیار سریع و ساده نیز آماده می گردد.

چرا سالاد لوبیا چیتی در دسته غذاهای سبک و مقوی برای سحری واقع شده است؟

سالاد لوبیا چیتی از غذاهای سبک و مقوی برای سحری است که اندازه پروتئین و فیبر فراوانی دارد. لوبیا چیتی یکی از مفیدترین انواع حبوبات است که به علت داشتن انواع مواد مغذی همچون آهن، فیبر، پروتئین و ویتامین های ضروری ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2169

به "طرز تهیه 23 غذای سبک و مقوی برای سحری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 23 غذای سبک و مقوی برای سحری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید