قدرتمندترین پاسپورت های جهان در دوران مبارزه با کرونا اعلام شد، کانادا رتبه نهم سال 2020

به گزارش علی آباد جدید، پاسپورت کانادا در دوران مبارزه با کووید-19 در بین قدرتمندترین پاسپورت های دنیا در رتبه نهم نهاده شد. طی دو ماه گذشته دنیا شاهد یکی از بزرگترین رخدادهای

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی تی وی نیوز، طی دو ماه گذشته دنیا شاهد یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی در ترددهای بین المللی بود.

قدرتمندترین پاسپورت های جهان در دوران مبارزه با کرونا اعلام شد، کانادا رتبه نهم سال 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ترافیک هوایی برای چندین دهه روز به روز افزایش داشتند. شاخص پاسپورت هنلی (Henley Passport Index) که قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را رتبه بندی می نماید اعلام نمود ژاپن، با امکان تردد بدون ویزای شهروندانش به 191 کشور، در سال 2020 صدرنشین این رتبه بندی واقع شده است.

در شروع رتبه بندی شاخص قدرتمندترین پاسپورت های دنیا در 2006، بطور میانگین شهروندان امکان دسترسی بدون ویزا به 107 کشور دنیا را داشتند تا سفر نمایند و لذت ببرند.

اما امروز 93 درصد جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می نمایند که بدلیل کرونا تردد به آنها ممنوع است و شرایط فعلا برای همه یکسان است.

کریستین کیلین (Christian Kälin)، مبتکر شاخص رده بندی هنلی برای قدرتمندترین پاسپورت های دنیا (Henley Passport Index) که از او بعنوان سلطان پاسپورت نامبرده می شود در رابطه با تاثیرات طولانی مدت شرایط فعلی بر قدرت پاسپورت ها در سال 2020 گفت: این رده بندی مبتنی بر داده های سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی صورت می گیرد و 199 پاسپورت و 227 مقصد سفر در آن آنالیز می شوند.

وی اضافه نمود: در سه ماهه دوم سال 2020 ژاپن در رتبه نخست دنیای نهاده شد و پس از آن سنگاپور در رتبه دوم، آلمان و کره جنوبی مشترکا رتبه سوم را به خود اختصاص دادند. لوکزامبورگ و اسپانیا در رتبه چهارم به ایتالیا و فنلاند پیوستند درحالیکه اتریش رشد کرد و در رتیه پنجم و هم ردیف دانمارک نهاده شد. این شاخص در طول سال مرتب به روز می شود و بر اساس تغییرات سیاست ویزای کشور رده بندی های عوض می شوند.

با این وجود شرایط بی سابقه ناشی از شیوع کروناویروس در بعضی موارد قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را نیز تحت تاثیر قرار دادند.

کیلین در ادامه بیان نمود: با نگاهی به کشور اسپانیا یا سایر کشورهایی که در این شرایط کاملا مسدود بودند نشان می دهد قبل از این شرایط شما بعنوان یک شهروند اسپانیایی دارای یکی از بقدرتمندترین پاسپورت های دنیا برای سفر آزادانه در دنیا بودید اما حالا اگر شما اهل بنگلادش که معمولا یکی از شهروندی های خیلی بد از نظر سفرهای بدون ویزا تلقی می شود بودید، اگر پروازی پیدا می کردید خیلی راحت می توانستید به فرودگاه بروید و اسپانیا را ترک کنید.

اوضاع روبراه می شود

به اعتقاد کیلین همه گیر شدن کووید-19 نمی تواند بر شاخص قدرتمندترین پاسپورت های دنیا تاثیر طولانی مدت بگذارد و احتمالا دیر یا زود وضع به حالت عادی خودش بر می شود.

وی می افزاید: با این حال تا به امروز جنبه های سلامت، کیفیت سیستم بهداشتی، کیفیت مراقبت های اضطراری، دسترسی به پوشش درمانی و خدمات سالم در رده بندی قدرتمندترین پاسپورت های دنیا مورد آنالیز توجه نبوده است و بیشتر به مسائل وضع مالی و ژئوپلتیکی کشور توجه می شده است درصورتی که خوب است در آینده کشورها از نظر امنیت سلامتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

قدرتمندترین پاسپورت های دنیا سال 2020:

  • ژاپن (191 مقصد)
  • سنگاپور(190)
  • آلمان و کره جنوی (189)
  • ایتالیا، فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ (188)
  • دانمارک و اتریش (187)
  • سوئد،فرانسه، ایرلند،هلند و بستان (186)
  • ایالات متحده امریکا، انگلستان، نروژ و سوئیس (185)
  • جمهوری چک، یونان، مالت، نیوزلند (184)
  • کانادا و استرالیا (183)
  • مجارستان (182)
منبع: اینترنت
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1314

به "قدرتمندترین پاسپورت های جهان در دوران مبارزه با کرونا اعلام شد، کانادا رتبه نهم سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین پاسپورت های جهان در دوران مبارزه با کرونا اعلام شد، کانادا رتبه نهم سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید