فهرست کامل ابزار و وسایل ضروری که در منزل احتیاج دارید

به گزارش علی آباد جدید، تا به حال به فکر خرید یک جعبه ابزار و فهرست ابزار ضروری هنگام خرید جهیزیه یا ساخت منزل نو خود بوده اید؟!! اگر نه توصیه می کنم به فکر باشید. چون اگر وسیله ای در داخل خانه خراب گردد یا احتیاج داشته باشید یک تابلو وصل کنید حتما به ابزاری احتیاج خواهید داشت تا در پی تکنسین های فنی نباشید و هزینه اضافی را برای تعمیرات و یا تغییرات در دکوراسیون منزل خود پرداخت نکنید. اما اینکه دقیقا چه وسایلی خریداری کنید را به عهده خودتان می گذاریم. ولی قبل از آن حتما این متن را بخوانید تا وسیله ای جا نگذارید.

فهرست کامل ابزار و وسایل ضروری که در منزل احتیاج دارید

چه جعبه ابزار و وسایلی برای منزل نو بخریم؟

ممکن است شما یا همسرتان جز آن دسته از افرادی باشید که دست به سیاه و سفید در خانه نمی زنید پس تنها داشتن یک چکش و پیچ گوشتی برایتان کافی است، آن هم برای احتیاط!!!

اما اگر جز آن دسته از خانواده هایی هستید که کابینت، تخت، کولر و هر چیزی که درخانه خراب می گردد اول خودتان اقدام می کنید، پس به ابزارهای بیشتری مانند دریل شارژی یا برقی و ابزارهای فنی کامل تری احتیاج دارید. پس برای خرید جعبه ابزار به این دو نکته توجه کنید.

  • مقدار مهارت خودتان در کار با ابزار
  • مقدار استفاده و احتیاجی که دارید

خب حالا از کجا بفهمیم به چی ابزاری احتیاج داریم؟

ما یک فهرست جامع و کامل از ابزار های مورد احتیاج برای جعبه ابزار مورد احتیاج در منزل را معرفی می کنیم و مقدار ضرورت آن ها را بین یک تا سه ستاره معین می کنیم. سه ستاره نشان دهنده بالاترین مقدار ضرورت استفاده از ابزار در منزل است.

چراغ قوه: ضرورت : سه ستاره

برق رفتن یکی از اتفاق هایی هست که بارها ممکن است رخ بدهد و راه چاره یا شمع است یا چراغ قوه. اگر هم خیلی هوادار دکور های قدیمی باشید از چراغ گرد سوز استفاده می کنید. پس با داشتن یک چراغ قوه خیلی راحتر می توانید تاریکی را به روشنایی تبدیل کنید و تاریکی را بهانه نکنید برای اینکه آشپری نکنید و به کارهای عقب اقتاده را انجام ندهید.

متر : ضرورت سه ستاره

اگر به دوخت و دوز علاقه داشته باشید از متر استفاده می کنید و اگر هم علاقه نداشته باشید برای بقیه کارهای خانه مثل میزان گیری پرده یا خرید یک وسیله نو، متر حتما مورد استفاده قرار می گیرد .

چسب برق و نوار تفلون: ضرورت سه ستاره

سیم های برق در سرتاسر خانه ها وجود دارند و لوله ها نیز مثل سیم ها اگر دچار بریدگی شوند، سوراخ خواهند شد. استفاده از این وسیله موقتاً برای جلوگیری از اینکه خانه شما تبدیل به یک استخر نگردد یا برق ناگهان شما را بگیرد، مناسب هستند.

چکش: مقدار ضرورت سه ستاره

هیچ کس نیست که بتواند ادعا کند تا به حال چیزی به دیوار نصب ننموده است. برای فرو کردن پیچ ها به داخل دیوار می توان از چکش استفاده کرد.

پیچ گوشتی: ضرروت سه ستاره

پیچ ها در همه جا وجود دارند از کابینت ها گرفته تا در کمد و تختخواب و .. اینکه اگر پیچی از آن ها شل گردد و شما بخواهید به یک تکنسین تماس بگیرید هزینه اضافی دارد. برای همین بهتر است از پیچ گوشتی در جعبه ابزار خود بهره ببرید.

دریل پیچ گوشتی ها: ضرورت سه ستاره

ممکن است استفاده از ابزار آلات دستی برای شما سخت باشد. به همین منظور می توانید از دریل های برقی و شارژی ها یا دریل پیچ گوشتی های برقی و شارژی که هم سوراخکاری می نمایند و هم برای باز و بسته کردن استفاده می گردد؛ بخرید.

آچار ها: ضرورت دو ستاره

آچار ها انواع متفاوتی دارند. از جمله آچار مهم در وسایل ضروری خانه، آچار فرانسه است که شما می توانید انواع مهره ها رو با این ابزار باز و بسته کنید.

نردبان: ضرورت یک ستاره

اگر در خانه تان برای رفتن به پشت بام احتیاج به نردبان دارید، وجود این ابزار برای شما الزامی است. اما اگر با گذاشتن یه چهار پایه زیر پایتان کارتان در خانه راه می افتد خرید نردبان هزینه اضافی به شمار می رود.

کارواش خانگی: ضرورت دو ستاره

هر چند فقط یک بار ماشین خود را تمیز می کنید بودن یک کارواش خانگی در خانه باعث می گردد همواره به فکر تمیزی خودروی خودتان باشید. استفاده از کارواش خانگی ذغالی و دینامی در هزینه ها و وقت نیز صرفه جویی به وجود می آورد چون دیگر احتیاجه نیست به کارواش بیرون مراجعه کنید. خرید کارواش خانگی علاوه بر همه مزیتی هایی که دارد باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می گردد.

پمب باد: ضرورت سه ستاره

توپ ها و مبل بادی و وسایل بادی زیادی در منزل وجود دارد و از همه مهتر ماشین!!! وجود یک پمب باد که سری های متفاوتی دارد باعث می گردد خیالتان در هر شرایطی راحت باشد و نگرانی برای باد کردن هیچ وسیله ای نداشته باشید.

حتی استفاده از کمپرسور باد فندکی باعث می گردد تا در مسافرت یا محیط هایی که به جریان برق و یا مکانیک و نیروهای امدادی دسترسی ندارید، به راحتی مشکل پنچری ماشین خود را رفع نمایید. از این پمپ باد ها می توان برای انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین استفاده نمود.

انبردست: ضرورت سه ستاره

یکی از پرکاربرد ترین وسایل و ابزار مورد احتیاج خانه، انبردست می باشد. انبردست برترین وسیله برای خم کردن اشیای مختلف است. گرفتن اشیا و بیرون آوردن اشیا بسیاری از سطوح مختلف است. انبردست مثل موچین در ابتدا بزرگتر است و انواع و کاربرد های متفاوتی دارد.

سیم چین: ضرورت دو ستاره

اگر با سیم هایی که در خانه وجود دارد سر و کله می زنید سیم چین را نباید از قلم بیاندازید شما با استفاده از سیم چین ها می توانید سیم ها ساختمان را لخت کنید و بعد هم به همدیگر اتصال دهید و کارهای زیادی انجام دهید. برای تشخیص فاز و نول بودن و پیدا کردن اتصالات برق کشی ساختمان حتما باید یک فازمتر در منزل خود داشته باشید.

فازمتر: ضرورت سه ستاره

اگه از سیم چین استفاده می کنید خرید یک فازمتر باعث میشه کار خود را با ایمنی بیشتری انجام دهید چون به وسیله فازمتر جریان را در داخل سیم معین می گردد.

کمی حرفه ای تر باشید!!!

اگر بخواهید در خانه یک تعمیرکار حرفه ای باشید می توانید ابزارهای بسیاری دیگری مثل اینورتر جوشکاری خانگی یا مینی فرز و … را تهیه کنید. اما این بستگی به شما دارد که چه قدر به تعمیرات وسایل خانه علاقه دارید و البته چقدر در این کار ماهر هستید.

نکته مهم: اگر خودتان با خرید وسایل قصد دارید کارهای تعمیراتی و فنی منزل را انجام دهید، حتما رعایت نکات ایمنی هم تحت هیچ شرایطی از قلم نندازید.

اما از کجا و از چه برندی این ابزار آلات را بخریم؟

برندهای زیادی در بازار وجود دارند که انواع ابزار آلات صنعتی را به فروش می رسانند اما اینکه از یک برند ملی با گارانتی بلند مدت بخواهید این ابزار آلات را بخرید، می توانید به نمایندگی های آروا مراجعه کنید که انواع دریل، کارواش، پمپ باد فندکی و … را در بازار عرضه نموده است.

منبع: اتاق
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2336

به "فهرست کامل ابزار و وسایل ضروری که در منزل احتیاج دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل ابزار و وسایل ضروری که در منزل احتیاج دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید