ماست فاسد چه نشانه هایی دارد؟

به گزارش علی آباد جدید، لبنیات از جمله موادغذایی هستند که در رژیم غذایی افراد زیادی وجود دارد و ماست یکی از پرطرفدارترین آنها است. اگر هر روز یا چندروز در هفته ماست مصرف می کنید بهتر است بدانید که کی، چرا و چگونه ماست فاسد می گردد و دیگر قابل استفاده نیست؟

ماست فاسد چه نشانه هایی دارد؟

از آن جا که اسیدیته فرآورده های تخمیری پایین است، میکروب ها نمی توانند در آن رشد نمایند به همین دلیل فرآورده هایی مانند ماست و دوغ دیرتر فاسد می گردد.

شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده گردد. فعالیت میکروارگانیسم های غیر بیماری زای داخل محیط ماست (به صورت رقابتی اجازه رشد به دیگر باکتری ها را نمی دهد) فرایند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می اندازد.

اسید لاکتیک در فرایند تخمیر با کاهش PH از فعالیت میکروب ها می کاهد و ماست دیرتر فاسد می گردد .به گفته دکتر آراسب دباغ متخصص تغذیه، مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می تواند تحت شرایطی به شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند.

اگر ماست در معرض حرارت محیطی زیاد، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین هایش هیدرولیز و به اسیدهای آمینه تجزیه می گردد که مزه تلخی دارد. بنابراین می توان گفت تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه ای از خرابی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 697

به "ماست فاسد چه نشانه هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماست فاسد چه نشانه هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید