مایکل دلوکا ایتالیایی برنده کاظمی پرایز 2018

به گزارش علی آباد جدید، پرفسور مایکل دلوکا به عنوان دانشمند برجسته در زیست شناسی سلول های بنیادی اپیتلیالی انسانی به عنوان برنده جایزه کاظمی پرایز رویان در سال 2018 شناخته گردیده است.

مایکل دلوکا ایتالیایی برنده کاظمی پرایز 2018

به گزارش خبرنگاران، عبدالحسین شاهوردی رئیس جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان و رئیس پژوهشگاه رویان در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه چهار شهریور) در پژوهشگاه رویان برگزار گردید پرفسور مایکل بلوکا را به عنوان منتخب دریافت پنجمین جایزه کاظمی پرایز معرفی کرد.

وی درباره علت اهدای این جایزه به بلوکا شرح داد: پرفسور مایکل بلوکا بیش از 20 سال است که بر روی سلول های بنیادی اپیتلیالی(بافت پوششی یا اپیتلیوم بافتی است که از سلول های چندضلعی اجتماع یافته ای تشکیل گردیده است که پوشش سلولی سطوح خارجی و داخلی بدن از جمله پوست، دیوارهٔ رگ ها و حفره های کوچک را می پوشاند) با هدف استفاده از پزشکی بازساختی کار می نماید. تحقیقات ارزشمند وی سبب کاربرد سلول های بنیادی اپیدرمی جهت درمان سوختگی های عمیق و وسیع گردیده است. این پرفسور ایتالیایی علاوه بر پوست با کشت سلول های بنیادی لیمبال موفق به درمان بیماری فقدان سلول های لیمبال گردیده است.

به گفته شاهوردی استفاده از سلول های بنیادی لیمبال منجر به بهبود بینایی در این بیماران گردیده و هم اکنون در ایران و سراسر جهان استفاده می گردد.

وی در حال حاضر موفق گردیده است برای اولین بار با استفاده از تصحیح ژنتیکی سلول های بنیادی کراتینوسیت پوست، بیماری ای. بی موسوم به پروانه ای را به طور قطعی درمان کند.

پرفسور دلوکا موفق گردیده در سال 2017 با کشت سلول های بنیادی کراتینوسیت پوست و اصلاح ژنتیکی ژن ال. ای. ام. بی 3، 78 درصد اپیدروم را در یک کودک هفت ساله مبتلا به این بیماری که در حال مرگ بود بازسازی کند.

دلوکا در طول 30 سال گذشته به همراه همکارش graziella pellegrini موفق به درمان 400 بیمار سوختگی عمیق پوستی، 100 بیمار مبتلا به ویتیلیگوی پایدار، 170 بیمار مبتلا به نقص های مخاطی دهانی و 18 بیمار مبتلا به posterior hypospidiis گردیده است.

کاظمی پرایز عنوان یک جایزه بزرگ علمی است که در حوزه بیولوژی به صورت سالانه و با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به یک دانشمند برگزیده این جشنواره اعطا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 70

به "مایکل دلوکا ایتالیایی برنده کاظمی پرایز 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکل دلوکا ایتالیایی برنده کاظمی پرایز 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید