مبل استیل چیست و چه تفاوتی با سایر مبلمان دارد؟

به گزارش علی آباد جدید، رپرتاژ آگهی- مبل استیل همان مبل سلطنتی است. در زبان انگلیسی برای تعریف این گونه مبل ها به خاطر ظاهر مجذوب کننده و شیکی که دارند کلمه استایل به کار می رود. کلمه استایل در کشور ما و در زبان عامیانه به استیل تبدیل شده و مبلمان سلطنتی را به نام مبلمان استیل نیز می شناسند. مبل استیل مبل مورد علاقه خوش سلیقه هاست. اگر بخواهیم مبل استیل را با مبل راحتی مقایسه کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مبل استیل چیست و چه تفاوتی با سایر مبلمان دارد؟

* مبل استیل ارتفاع بیشتری دارد.

* مبلمان سلطنتی به مراتب سنگین تر از مبلمان راحتی هستند.

* مبلمان استیل کاملا جنبه تشریفاتی و رسمی دارد و برای لم دادن و تلویزین دیدن کردن مناسب نیست!

* قیمت مبلمان استیل چند برابر مبل های راحتی است چون در ساخت آنها از چوب طبیعی و باکیفیت و پارچه های مرغوب استفاده می گردد.

* استحکام و عمر مبل های استیل خیلی بیشتر از مبل های مدرن و راحتی است.

* مبلمان استیل در سالن پذیرایی بزرگ جلوه بیشتری دارد.

مواردی که باعث تفاوت مبل سلطنتی یا همان استیل با سایر مبل ها می گردد:

1) اجزای تشکیل دهنده یک مبل سلطنتی

* قسمت عمده این مبل از منبت کاری و پارچه تشکیل شده.

* ابر و فوم به کار رفته در آن کمتر از مبل های راحتی است.

* از چوب بیشتری برای ساخت آن مصرف می گردد (البته در بعضی از مدل­ ها به علت حجم بالای منبت­کاری، قسمت­ های منبت را با پلی اورتان یا ترکیبی از رزین فراوری می­کنند).

2) ارتفاع بلندتر مبل استیل یا همان سلطنتی

ارتفاع مبل های استیل در مقایسه با مبل های راحتی و کلاسیک به علت وجود تاج مبل، بلندتر دیده می گردد. همانطور که از نام تشریفاتی مبل سلطنتی معین است، مبل های این گروه برای سبک زندگی های پر زرق و برق مناسب است.

3) منبت کاری های ویژه بر روی مبل سلطنتی

مبل سلطنتی از ظرافت و طراحی خاصی برخوردار است. عموماً بر روی پایه و دسته این مبل ها به صورت دستی منبت کاری انجام می گردد که بزرگ یا کوچک بودن گل های منبت کاری شده بر روی مبل های استیل، بسیار بر قیمت آن ها تاثیر گذار است.

بیشتر: خرید مبل اداری از هومینه

4) سنگین تر بودن وزن مبل استیل (یا همان سلطنتی)

جالب است بدانید که بالا بودن وزن مبل های سلطنتی از معایب آن ها نیست بلکه یک مزیت به شمار می رود؛ در واقع استفاده از کلاف بیشتر در ساخت و طراحی مبل های استیل، سبب بالا رفتن وزن آن ها و بعلاوه طول عمر بیشتر این مبل ها می گردد. پس سنگین بودن مبل عیب نیست و بستگی به مدل مبل دارد، طبیعتاً وقتی حجم منبت­کاری بالا می­رود چوب و مواد بیشتری مصرف شده و در نتیجه مبل سنگین تر خواهد شد.

5) تشک دوبل یا یک تکه مبل های سلطنتی

تشک مبل های سلطنتی معمولا به صورت دوبل ساخته می شوند که همین ویژگی باعث می گردد تا در صورت از دست رفتن فرم اسفنج یا فوم نشیمنگاه مبل که مسئله ای رایج بعد از چندین سال استفاده از مبلمان است، تنها با عوض کردن فوم بتوان حالت اولیه نشیمن مبل را به آن برگرداند.

فروشگاه اینترنتی کالای چوب هومینه

مجموعه بزرگ هومینه تمام کوشش خود را انجام می دهد تا شما عزیزان به راحتی و از منزل خود تمامی لوازم چوبی منزل مانند: سرویس خواب بزرگسالان، سرویس خواب نوزاد و نوجوان، مبلمان منزل، میز تلویزیون، میز جلو مبلی (عسلی)، انواع میز اداری، میز نهارخوری، میز کنسول، ساعت، جاکفشی، بوفه، کتابخانه و انواع لوازم تزئینی دیگر را انتخاب، آنالیز و خریداری نمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1984

به "مبل استیل چیست و چه تفاوتی با سایر مبلمان دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل استیل چیست و چه تفاوتی با سایر مبلمان دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید