بازسازی ویلا: بازسازی تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در رم ایتالیا

به گزارش علی آباد جدید، مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایران در ایتالیا به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر حماسه سرا، پاکسازی و بازسازی شد.

بازسازی ویلا: بازسازی تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در رم ایتالیا

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایران پرس، 25 اردیبهشت (15 ماه مه) در تقویم ملی ایران روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ ترین حماسه سرای ایران و دنیا نام گذاری شده است.

حکیم ابوالقاسم فردوسی سال 329 هجری قمری در روستای باژ شهر تاریخی توس در استان خراسان رضوی به دنیا آمد و به عنوان مهمترین و شناخته شده ترین سخن سرا و فارسی سرای ایرانی معروفیت دارد.

تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که در میدانی به همین نام در شهر رم، مرکز ایتالیا، نصب شده است با پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا و به وسیله شهرداری رم بازسازی شده است.

پاکسازی مجسمه حکیم ابوالقاسم، شاعر حماسه سرای نامی ایران به وسیله گروهی مجرب از استادان بازسازی کار ایتالیایی به مدت 15 روز و پیش از فرارسیدن روز بزرگداشت فردوسی در ایران اجرا شده است.

تندیس فردوسی که از مرمر سفید ساخته شده است و یک متر و 85 سانتیمتر ارتفاع دارد، کار استاد ابوالحسن صدیقی، پیکر تراش بزرگ ایرانی است که در سال 1958 میلادی در میدان فردوسی شهر رم نصب شده است.

میدان فردوسی رم در یکی از منطقه ها سرسبز مرکز ایتالیا واقع شده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2195

به "بازسازی ویلا: بازسازی تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در رم ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید