مزایای اعجاب انگیز عرق یونجه برای بچه ها

به گزارش علی آباد جدید، از دیرباز عرق یونجه برای بچه ها جهت تامین انرژی و افزایش ایمنی بدن استفاده می شده است. عرق یونجه حاوی کلیه مواد مغذی این گیاه بوده و سرشار از ویتامین و پروتیین است. عرق یونجه با فراوری هموگلوبین در خون مانع از بروز کم خونی در بچه ها می گردد.

مزایای اعجاب انگیز عرق یونجه برای بچه ها

خبرنگاران | سرویس مادر و کودک - یونجه در عربی به عنوان پدر همه مواد غذایی شناخته می گردد. اعراب قرن ها از یونجه به عنوان غذا برای خودشان و اسب های شان استفاده می نموده اند. آن ها معتقد بودند که خوردن یونجه و یا نوشیدن عرق یونجه باعث سلامتی و تقویت بدن انسان ها و حیوان ها می گردد. جوانه یونجه نیز بسیار غنی و مقوی است و در طب سنتی چینی و طب آیورودا هند برای درمان سنگ کلیه، ورم مفاصل و اختلالات گوارشی استفاده می گردد. عرق یونجه در مقایسه با جوانه های یونجه خام و برگ آن، بسیار مغذی تر است و به دلیل مایع بودن، در بدن به راحتی هضم و جذب می گردد.

عرق یونجه برای بچه ها، یک محلول فوق العاده

گیاه یونجه حاوی مواد مغذی مختلف است که باعث شده در میان مردم بسیار پرطرفدار گردد. این گیاه داری حدود 25 درصد پروتئین (لیزین و اسید آمینه) است که نقش مهمی در جذب کلسیم، ساخت بافت عضلانی، فراوری هورمون ها، آنزیم ها، آنتی بادی ها و ترمیم بافت آسیب دیده به عهده دارد. برگ های یونجه غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن و روی هستند. علاوه بر این، گیاه یونجه منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین D، E، K و B و همچنین کلروفیل است. مزیت مصرف عرق یونجه برای بچه ها این است که حاوی تمامی مواد مغذی گیاه یونجه است و چون به صورت محلول است به راحتی مصرف و جذب بدن می گردد.

مزایای عرق یونجه برای بچه ها

مصرف عرق یونجه برای بچه ها مزایای بسیاری دارد. در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

رفع گرفتگی بینی

عرق یونجه برای بچه ها، در هنگام سرماخوردگی، به عنوان رفع نماینده گرفتگی بینی استفاده می گردد. اگر شب، پیش از خواب، مقداری عرق یونجه به کودک بدهید، موجب می گردد گرفتگی بینی او رفع شده و خواب آرام تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گرفتگی بینی نوزاد: چگونه بینی گرفته نوزاد را پاک کنیم؟

تامین نماینده انرژی

طبق گزارش منتشر شده در کتاب تغذیه پیشرفته، عرق یونجه دارای انواع مواد مغذی مورد احتیاج برای فراوری انرژی و فعالیت بدنی طولانی مدت است. در این گیاه گروه ویتامین B، هشت اسید آمینه غیر ضروری و مقدار زیادی کلروفیل وجود دارد. گروه های ویتامین B، بخصوص B6 و B12، برای متابولیسم سلولی و فراوری انرژی مورد احتیاج هستند. اسید های آمینه برای ساخت پروتئین ضروری اند و می توانند برای فراوری انرژی متابولیزه شوند. کلروفیل باعث تحریک فراوری گلبول های قرمز خون (که وظیفه حمل اکسیژن به بافت های بدن را دارند) می گردد. علاوه بر این، مصرف عرق یونجه برای بچه ها جذب ویتامین های گیاهی را افزایش می دهد، بنابراین ترکیب عرق یونجه با میوه ها و سبزیجات می تواند اثر تقویت نماینده داشته باشد. هم چنین در کتاب تغذیه معاصر اشاره شده است که مصرف عرق یونجه برای بچه ها اشتهای آن ها را تحریک می نماید.

اثر خون سازی

مصرف عرق یونجه برای بچه ها موجب خون سازی می گردد. عرق یونجه منبعی غنی از آهن است. آهن برای فراوری هموگلوبین (پروتئین خاصی که حامل اکسیژن در سلول های قرمز خون و عامل قرمز رنگ بودن خون است) لازم است. فقدان گلبول های قرمز خون و هموگلوبین منجر به کم خونی، خستگی، سرگیجه، پوست رنگ پریده و کاهش درجه حرارت بدن، می گردد. ویتامین K در عرق یونجه موجب لخته شدن خون می گردد که برای بهبود زخم ها لازم است. عرق یونجه یک محلول قلیایی قوی است که موجب تنظیم pH خون در حدود 7.35 می گردد.

کاهش ریفلاکس و ترش کردن معده

عرق یونجه به دلیل خاصیت قلیایی قوی موجب کاهش ریفلاکس معده، سوزش سر دل، سوء هاضمه، دیگر ناراحتی های معده شده و به طور کلی فرایند هضم غذا را بهبود می بخشد.

کاهش التهابات و آلرژی پوستی

هنگامی که پوست کودک توسط نیش حشرات یا آسیب های فیزیکی متورم و ملتهب می گردد، عرق یونجه موجب کاهش التهابات پوستی می گردد. عرق یونجه برای بچه ها به عنوان یک ضد التهاب و آنتی هیستامین قوی کار می نماید.

بیشتر بدانید: درمان نیش حشرات در بچه ها

دیگر مزایای عرق یونجه

  • تقویت عملکرد کلیه
  • پاک کردن خون / یاری در سم زدایی
  • تنظیم عملکرد تاندون ها
  • جایگزینی مواد معدنی از دست رفته / یاری به تعادل مواد معدنی
  • یاری به درمان مسائل پوستی
  • کاهش فشار سینوسی
  • کاهش اثرات آلرژی و آسم

نتایج پژوهش های اخیر پیرامون عرق یونجه

مطالعات نشان داده اند که عرق یونجه دارای خواص اعجاب انگیزی است. پژوهشی در دانشگاه میشیگان صورت گرفته که گزارش می دهد عرق یونجه در کاهش علائم یائسگی موثر است. مصرف عرق یونجه موجب کاهش تعرق شبانه و گرگرفتگی می گردد. علاوه بر این، عرق یونجه با جلوگیری از تشکیل پلاک ها، باعث کاهش کلسترول در خون می گردد.

مطالعه ای در سال 2012 صورت گرفته نشان می دهد که عرق یونجه غنی شده با ویتامین C می تواند به عنوان یک مکمل غذایی، بدن انسان را در مبارزه با سوء تغذیه و اختلالات مختلف دستگاه گوارش تقویت کند و باعث بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن گردد.

پژوهشی در سال 2015 صورت گرفته که نشان می دهد مصرف عرق یونجه به بازیابی مجدد بافت آسیب دیده در اثر دیابت یاری نموده و باعث بهبود علائم دیابت می گردد.

موارد منع مصرف عرق یونجه

به رغم مزایای زیاد عرق یونجه، مصرف آن به همگان توصیه نمی گردد. در مقاله ای که در وب سایت مرکز جهانی شفا منتشر شده است، اشاره شده که افراد با اختلالات خود ایمنی، سرطان، مسائل هورمونی و یا نقرس از مصرف عرق یونجه منع شده اند و زنان باردار نیز بهتر است از مصرف آن پرهیز نمایند.

علاوه بر این، به دلیل وجود ویتامین K در عرق یونجه که توانایی لخته شدن خون را افزایش می دهد، کسانی که دارو های رقیق نماینده خون مصرف می نمایند، نباید از این ماده استفاده نمایند.

و نکته آخر اینکه، همیشه پیش از مصرف هر ماده گیاهی با پزشک خود مشورت کنید و از عدم تداخل دارویی، نحوه مصرف و آلرژی زا نبودن آن اطلاعات کامل به دست آورید.

منبع: setare.com
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1578

به "مزایای اعجاب انگیز عرق یونجه برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای اعجاب انگیز عرق یونجه برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید