معرفی روستای پاجی Pachi

به گزارش علی آباد جدید، روستای پاجی

در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با روستای پاجی ، روستایی زیبا و جنگلی در ساری استان مازندران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی روستای پاجی Pachi

جاده پرپیچ و خم دودانگه راهی است که ما را به سوی مقصد می کشاند بعد عبور از سد شهید رجایی جاده و منظره ها اطراف آن دیدنی است از یک سو جنگل و کوهستان و در سوی دیگر دره ، مزارع و رودخانه . روستای پاجی در 15 کیلومتری بخش مرکزی دودانگه واقع شده و از شهرستان ساری 80 کیلومتر فاصله دارد . روستای زیبای پاجی از شمال به منطقه ها جنگلی و رودخانه هشت رود و از جنوب به روستای میانا از شرق به جنگل و رشته کوههای البرز و از غرب به روستای جورجاده و جنگل نسوم منتهی می گردد .

این روستای زیبا و جنگلی دارای 330 خانوار و 750 نفر جمعیت است که در فصل تابستان حدود 1800 نفر در آن سکونت دارند مساحت روستای پاجی 1300 هکتار می باشد که 1200 هکتار آن زمین های زراعی و مابقی مسکونی است شغل اصلی مردم روستا دامپروری و کشاورزی می باشد در این روستا حدود 2600 راس دام سبک و سنگین وجود دارد عمده محصولات کشاورزی پاجی برنج ، گندم ، جو و محصولات باغی سیاه ریشه مثل گردو ، فندق ، گیلاس و لوبیا ، پیاز و سیر نیز از دیگر محصولات پاجی است .

دو روستای پاجی و میانا به خاطر به هم پیوسته شدن به وسیله مردمان محلی به پاجمیانا خوانده می گردد و این باعث می گردد که گردشگران ناآشنا آن دو را به عنوان یک روستا بشناسند، در حالیکه دو روستا به همراه تشکیلاتشان کاملا مجزا هستند. رشته کوه های زیبای البرز همچون دیواری بزرگ، از دو روستای پاجی و میانا مراقبت کرده است.

از مکان های دیدنی روستای پاجی دودانگه ساری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- رودخانه اشک که از چشمه های پر از آب دامنه جنگلی کوه گلی سرچشمه می گیرد، منظره بسیار زیبایی را به این منطقه بخشیده است. این رودخانه زیستگاهی مناسب برای ماهی قزل آلا خال قرمز است.

2- شهر تاریخی و قدیمی اراد یا ارادت که در خروارها خاک مدفون شده و بنا به روایتی در گذشته مردم پاجی در این شهر سکونت داشتند.

3- کوه گوگلی که در گذشته یکی از راه های ارتباطی استان مازندران و سمنان بود. در حال حاضر در تابستان دامداران منطقه پاجی و میانا از این مسیر احشام خود را به مراتع سر سبز اوپرت کوچ می دهند.

4- آسیاب ها و دنگ های آبی حاشیه رودخانه اشک که در حال حاضر چیزی از آن ها باقی نمانده است.

5- تپه های سرسبز و جنگلی پیرامون روستا.

6- آب های معدنی مدخل یا مرخل و فک چال.

7- امامزاده اسماعیل، امامزاده علی و چهل دختر.

آدرس : مازندران، شهر ساری، منطقه دودانگه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2433

به "معرفی روستای پاجی Pachi" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روستای پاجی Pachi"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید