ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در چین ، هتل های چین کیسه پلاستیکی و رستوران ها، نی پلاستیکی به شما نمی دهند

به گزارش علی آباد جدید، دولت چین اعلام نموده است که برای مقابله با آلودگی محیط زیست، کاربرد وسیله های پلاستیکی یک بار مصرف را تا پنج سال دیگر به طور کامل ممنوع خواهد نمود.

ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در چین ، هتل های چین کیسه پلاستیکی و رستوران ها، نی پلاستیکی به شما نمی دهند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

بر اساس این تصمیم، مصرف کیسه های پلاستیکی تجزیه ناپذیر تا خاتمه امسال در شهرهای بزرگ ممنوع خواهد شد و کاربرد آنها در دیگر نقاط کشور تا دو سال دیگر به طور کامل متوقف می گردد.

فروشندگان سبزیجات تازه تا سال 2025 از این ممنوعیت مستثنی خواهند بود.

رستوران ها هم تا خاتمه امسال میلادی از عرضه نی یک بار مصرف منع خواهند شد و باید مصرف پلاستیک را تا 30 درصد کاهش دهند، از هتل ها هم خواسته شده از عرضه کیسه پلاستیکی به مهمانان تا سال 2025 خودداری نمایند.

چین با جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفر با معضل دفع زباله دست و پنجه نرم می نماید، در سال 2017، 215 میلیون تن زباله خانگی در چین جمع آوری شده است. میزان زباله پلاستیکی فراوری شده در چین در سال 2010 حدود 60 میلیون تن بود که بیشتر از فراوری این نوع زباله در آمریکا بود. چین پیش از این نیز در سال 2008 با هدف مقابله با فراوری زباله ارائه کیسه پلاستیکی رایگان به مشتری ها را ممنوع نموده بود.

منبع: چمدان
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 698

به "ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در چین ، هتل های چین کیسه پلاستیکی و رستوران ها، نی پلاستیکی به شما نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در چین ، هتل های چین کیسه پلاستیکی و رستوران ها، نی پلاستیکی به شما نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید