میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - فینال لیگ قهرمانان اروپا برای دومین سال متوالی در استادیوم آتاتورک شهر استانبول برگزار نخواهد شد.

میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد

کرونا در کنار تمام آسیب هایی که به فوتبال دنیا وارد نموده است، تلخ ترین روزها را برای فوتبال ترکیه رقم زده، کشوری که قرار بود دو بار قرار بود میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا گردد اما شرایط بحرانی این کشور در شیوع کرونا ویروس باعث شد در هر دو فصل 20-2019 و 21-2020 میزبانی از این شهر گرفته گردد.

پس از راهیابی دو تیم انگلیسی منچستر سیتی و چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 21-2020، هر دو باشگاه با ارسال درخواستی به اتحادیه فوتبال اروپا خواهان تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری شدند که براساس برنامه باید در استادیوم آتاتورک شهر استانبول با حضور 25 هزار تماشاگر برگزار گردد. این دو باشگاه در درخواست خود به یوفا آورده اند که براساس قوانین کرونایی در انگلیس، کشور ترکیه در لیست قرمز دولت انگلیس برای سفر قرار گرفته و اگر تیم های این کشور به ترکیه سفر نمایند پس از بازگشت از ترکیه باید 10 روز قرنطینه شوند.

این شرایط باعث شده تا اتحادیه فوتبال اروپا درباره تغییر محل برگزاری فینال قانع گردد. البته تا به این لحظه سایت یوفا خبر رسمی تغییر محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا را اعلام ننموده است اما گاردین در خبری ویژه نوشت که یوفا تصمیم خود برای تغییر مکان برگزاری فینال را گرفته و قرار است این بازی در استادیوم ومبلی شهر لندن با حضور 22 هزار و 500 تماشاگر برگزار گردد.

گرفته شدن میزبانی از شهر استانبول در حالی اتفاق افتاده است که فصل گذشته هم قرار بود استادیوم آتاتورک میزبان این بازی باشد اما شرایط کرونایی یوفا را وادار به برگزاری متمرکز مرحله حذفی بازی ها در پرتغال کرد و این کشور میزبان ملاقات فینال بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1764

به "میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید