نجار: کشور ما جزو 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی جهان واقع شده است

به گزارش علی آباد جدید، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در کشور ما تنها 5 درصد از خسارت های ناشی از حوادث توسط بیمه پرداخت می گردد، ولی در کشور های توسعه یافته این عدد 50 درصد است.

نجار: کشور ما جزو 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی جهان واقع شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد نقش بیمه در کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی گفت: همواره عنوان شده است که پیشگیری یکی از موارد مهم در مقابله با بحران است و بیمه نیز یکی از موارد مطرح شده در کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ بیمه باید در کشور ما نهادینه گردد و مردم نسبت به بیمه خانه و مزارع کشاورزی خود اقدام نمایند، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد خسارت های ناشی از حوادث طبیعی در کشور های پیشرفته و توسعه یافته توسط بیمه پرداخت می گردد که این آمار در آسیا 15 درصد و در کشور ما حدود 5 درصد است و در حادثه سیل اوایل امسال نیز آمار ها نشان می دهد که 10 درصد از خسارت ها را بیمه پوشش داده است و مابقی خسارت دیدگان تحت پوشش بیمه نبودند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کشور ما جزو 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی جهان قرار گرفته است بنابراین باید در بخش های مختلف بیمه مورد نظر قرار بگیرد چرا که ما 4 میلیون و 300 هزار بهره بردار بخش کشاورزی داریم که باید محصولات و مزارع آن ها در مقابل بلایای طبیعی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

نجار بیان داشت: بیمه کشاورزی در کشور های مختلف به عنوان یک سیستم حمایتی عمل می نماید و میزان یارانه پرداختی دولت ها در بعضی از کشور ها در این خصوص 60 درصد و در بعضی دیگر یارانه ها به 20 درصد هم می رسد.

وی یادآور شد: در اسناد بالادستی مدیریت بحران نسبت به بیمه حوادث غیرمترقبه جهت مدیریت ریسک و کاهش هزینه های دولت بعد از وقوع مخاطرات طبیعی نیز تأکید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 870

به "نجار: کشور ما جزو 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی جهان واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجار: کشور ما جزو 10 کشور اول در مخاطرات و حوادث طبیعی جهان واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید