خبرنگاران کرمانی همدل در بدرقه 2 مس تا لیگ برتر

به گزارش علی آباد جدید، کرمان - خبرنگاران - حال و هوای این روزهای کرمان با قرار دریافت 2 تیم فوتبال مس کرمان و رفسنجان در صندلی صعود به لیگ برتر به رنگ نارنجی تیم های صدرجدولی خود درآمده که این امر در شرایط سخت کنونی موجی از همدلی، شادی و نشاط اجتماعی بین کویرنشینان رقم زده است.

خبرنگاران کرمانی همدل در بدرقه 2 مس تا لیگ برتر

از حمایت های شرکت ملی صنایع مس ایران و استانداری کرمان، حمایت های جمعیت بیش از سه میلیونی و بی دریغ مردم، پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان تا هیات فوتبال استان از موفقیت های باشگاه های مس کرمان و رفسنجان و افتخار آفرینی آنان، موجی از همدلی و شادی در تمامی دیار کریمان خلق نموده، به گونه ای که همه در سایه فوتبال مس، تابستان های داغ کرونایی خود را به شادی سپری می نمایند.

تیم فوتبال مس رفسنجان و کرمان این روزها با نتایج عالی و پیروزی های پیاپی ثابت نموده اند که اراده آنان از کرونا و فشارهای مالی سخت تر است و با قرار دریافت در صدر و دومی جدول لیگ آزادگان اتفاقی جالب در صعود 2 تیم از یک استان به لیگ برتر طی یک سال رقم می زنند که این امر می تواند در نوع خود بی نظیر و مثال زدنی باشد.

تیم فوتبال مس رفسنجان با 60 امتیاز و مس کرمان با 54 امتیاز در خاتمه هفته سی ام جام آزادگان عناوین بالای جدول را با قدرت تصاحب نموده و با ایجاد حاشیه امن 9 و سه امتیازی نسبت به تیم سومی جدول، بیشتر راستا صعود را طی نموده اند و با امیدواری تمامی مردم و مسئولان به صعود این تیم ها، تنها چهار ایستگاه تا برگزاری جشنی عظیم در کرمان باقی مانده است.

به عقیده کارشناسان دلگرمی و شادی و روزهای بدون استرس می تواند در مواجهه با کرونا کارساز شده و یاریگر مردم آسیب دیده از این ویروس باشد، و در روزهایی که استان کرمان در شرایط قرمز کووید 19 قرار گرفته، موفقیت فوتبالی کوهی از شادی و سربلندی را پشت نقاب ها و ماسک های مردم استان به جود آورده که می تواند بهترین یاری مومنانه برای آنان باشد.

تیم فوتبال مس کرمان پس از آن بازی های طلایی و حضور در رقابت های آسیایی و کسب آن نتایج درخشان به عنوان نماینده کشورمان، 6 سال برای صعود به لیگ برتر جنگید و پایان امسال پس از کوشش های مدام تمامی عوامل باشگاه و تیم، همه مجموعه شرکت مس و استان کرمان، با بازی های درخشان و نام آشنای خود به جایگاهی رسیده که می تواند به آرزوهای دیرینه خود و مردم خونگرم و فوتبال دوست این استان جامه عمل بپوشاند.

تیم فوتبال مس رفسنجان هم که هفته های بسیاری است که صدر جدول را تصاحب نموده و احتمالا به زودی جشن صعود زودهنگام خود را جشن می گیرد، در ادامه می تواند رفسنجانی ها و نماد مس را در سطح نخست فوتبال کشور مطرح کند.

صعود این 2 تیم از استان کرمان و همچنین حضور گل گهر سیرجان در لیگ برتر، علاوه بر تحولات زیرساختی، کرمان را به قطب ورزش پرطرفدار فوتبال کشور تبدیل می نماید و برای تداوم این راه و ارتقای فوتبال در پهناورترین استان کشور، صنایع ملی مس با فراهم کردن زیرساخت ها و احداث سه استادیوم اختصاصی در شهرستان های کرمان، رفسنجان و شهربابک به استقبال توسعه همه جانبه ورزش استان به ویژه فوتبال رفته و با اقدامات گسترده خود نشان داد که نه تنها در حوزه صنایع، معادن و مسئولیت اجتماعی بلکه در ورزش نیز می تواند مدعی و زبانزد کشور گردد.

اهتزاز پرچم مس در حوزه ورزش کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بر حضور تیم های فوتبال مس در بالاترین سطح ورزش کشور تاکید نمود و گفت: موفقیت هر 2 تیم فوتبال مس کرمان و رفسنجان در صعود به لیگ برتر برای شرکت مس اهمیت دارد.

اردشیر سعدمحمدی افزود: در کنار نتایج خوبی که این 2 تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور کسب کردند و باید در بازی های پیش رو تداوم داشته باشد، تیم فوتسال مس سونگون نیز در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است.

وی ادامه داد: تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان نیز شانس کسب قهرمانی لیگ برتر را دارد و تیم هندبال مس کرمان نیز با شایستگی عنوان قهرمانی لیگ برتر این فصل را کسب کرد.

سعدمحمدی با بیان اینکه در مسابقات تیر و کمان، تیم بانوان صنعت مس قهرمان کشور شدند و در تکواندو مقام سومی را به دست آوردیم، توضیح داد: یکی دیگر از افتخارات باشگاه مس کسب عنوان قهرمانی مسابقات دو 200 متر سرعت از سوی محمدحسین ابارقی بود که عنوان پر امتیازآورترین ورزشکار دو و میدانی ایران را هم کسب نموده است.

وی گفت: در حال حاضر و در مجموع سایر تیم های باشگاه صنایع مس نیز رتبه های خوبی در مسابقات خود کسب کردند و همه این تیم ها برای ما مهم هستند؛ چراکه سبب می شوند پرچم مس همانطور که در فعالیت های فراوریی و توسعه ای پر افتخار است در فعالیت های ورزشی و حوزه مسئولیت اجتماعی نیز به اهتزاز درآید.

حمایت استانداری از صعود مس کرمان و رفسنجان

استاندار کرمان نیز با اشاره به موقعیت 2 تیم فوتبال مس کرمان و رفسنجان در صدر جدول لیگ دسته یک فوتبال کشور گفت: از صعود این 2 تیم حمایت می کنیم.

محمدجواد فدائی افزود: با وزیر ورزش و جوانان برای لیگ فزونی شدن تیم های فوتبال مس کرمان و رفسنجان نشستی در پیش داریم که در صورت وجود شرایط 2 تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست حمایت از ورزش این استان گفت: باید شرایطی فراهم گردد که استادیوم شهدای مس کرمان در هفته دولت و یا روز 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.

تعامل فرابخشی بنگاه های مالی موفقیت های بسیاری برای فوتبال کرمان رقم زد

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با قدردانی از نگاه مثبت و اقدامات تأثیرگذار اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس و حیدر ضیغمی مشاور ایشان در حوزه فرهنگی، ورزشی و مسئولیت اجتماعی و همچنین کسب نتایج خوب و مطلوب تیم های باشگاه های صنعت مس در مسابقات ملی و بین المللی، گفت: خوشبختانه هم اکنون مجموعه و باشگاه های مس ارتباط و تعامل بسیار خوبی با مجموعه این اداره کل و هیات های ورزشی دارند به طوری که این تعامل و ارتباطِ مستقیم و مؤثر سبب شد در امسال و گذشته موفقیت های بسیار خوبی داشته باشیم.

میثم پاریزی افزود: تیم مس رفسنجان و کرمان از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر فوتبال هستند که امیدواریم در انتهای بازی های به جامانده از لیگ یک توفیق داشته باشند و این راستا را طی نمایند تا آرزوی چندین ساله مردم کرمان و رفسنجان برای حضور در لیگ برتر برآورده گردد.

وی با اشاره به قهرمانی تیم هندبال مس در لیگ برتر کشور و کسب سهمیه حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا بیان داشت: حضور تیم های بسکتبال رفسنجان و کرمان در لیگ برتر کشور و کسب مقام سوم تیم تکواندو مس کرمان در لیگ برتر، کسب عنوان سومی والیبال نشسته مس شهربابک در لیگ برتر از دیگر موفقیت های باشگاه های صنعت مس در استان کرمان بود.

به گفته پاریزی باشگاه های استان کرمان در رشته های تیمی و انفرادی نیز توفیقات بسیار خوبی در سال گذشته و امسال به دست آورده اند که با همدلی بین مجموعه این باشگاه ها، اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی شاهد پیشرفت بیش ازپیش ورزش استان خواهیم بود.

مس و توسعه زیرساخت های کرمان

وی با اشاره به اجرای بعضی طرح ها برای توسعه زیرساخت های ورزشی و پروژه های اقتصاد مقاومتی شرکت مس در استان کرمان گفت: این شرکت به عنوان مشخص مالی مناطق رفسنجان، شهربابک، انار، سیرجان و بردسیر، پروژه هایی به صورت مشارکتی در بخش های مختلف به ویژه روستاها انجام داد که این امر یک حرکت بسیار ارزنده در راستای مسئولیت های اجتماعی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: این اقدامات توانست رضایتمندی مردم منطقه را نسبت به این صنایع افزایش دهد به گونه ای که احساس نمایند نعمت این صنعت می تواند همه گیر و فراگیر گردد و به تناسب ظرفیت های صنعت مس، امکانات و خدمات در حوزه اجتماعی و ورزشی بتواند برای آنها هم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ساخت زمین های چمن مصنوعی در استان کرمان برای ارتقای ورزش در بین جوانان، تأکید کرد: امیدوارم این راستا ادامه پیدا کند و این طرح های مشارکتی مثل سالن های ورزشی کوچک و سالن های چندمنظوره و توسعه رشته های انفرادی در مناطق دارای ظرفیت احداث گردد تا مردم مناطق ذی نفع حوزه مس و در جوار این معادن، بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

وی افزود: امیدواریم گسترش این طرح ها، افزایش سرانه فضای ورزشی استان کرمان را شامل گردد تا بتوانیم با ارتقای سطح شادی و نشاط جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی را در مناطق کم برخوردار استان ببینیم.

تاثیر حمایت بنگاه های مالی بر ارتقای فوتبال کرمان

رییس هیات فوتبال استان کرمان هم با اشاره با مسائل مالی فعلی و تاثیر آن بر جامعه عنوان نمود: در شرایط کنونی کشور که به خاطر مسائل مالی بنگاه های مالی تمایلی به حضور پررنگ در ورزش ندارند، استان کرمان از این موضوع استثنا شده است.

علی قرایی با تقدیر از مدیران عامل شرکت های مس و گل گهر افزود: بنگاه های مالی در استان کرمان نه تنها تمایل به حضور پررنگ در ورزش به ویژه فوتبال دارند، بلکه 2 مدیر علاقه مند و دوستدار ورزش در رأس شرکت صنایع ملی مس ایران و شرکت صنعتی معدنی گل گهر، سرمایه گذاری مناسبی در فوتبال انجام دادند.

وی توضیح داد: این 2 شرکت عظیم، همچنان از ورزش حمایت می نمایند به طوری که شاهدیم برای نخستین بار استان کرمان خود را برای داشتن سه تیم در لیگ برتر فصل بعد آماده می نماید.

متولی فوتبال استان کرمان ادامه داد: متأسفانه در هفته گذشته دیدیم اشتباهات داوری به ضرر نمایندگان ما و اشتباهات تأثیرگذار داوران، باعث باخت 2 تیم گل گهر و مس رفسنجان شد.

کرمان ظرفیت میزبانی رقابت های فوتبال آسیا را به دست آورد

وی همچنین بر خدمات ارزنده و سرمایه گذاری مطلوب شرکت مس و گل گهر در زیرساخت های فوتبال استان تاکید نمود.

قرایی گفت: تفکر حرفه ای اردشیر سعد محمدی و جمشید ملارحمان در رأس این 2 بنگاه مالی و علاقه ستودنی آنان به ورزش موجب تعالی و رشد مطلوب در بخش سخت افزاری فوتبال استان کرمان شده و با احداث سه استادیوم استاندارد توسط شرکت مس و ساخت و تجهیز 2 استادیوم توسط شرکت گل گهر، این استان توانایی میزبانی جام ملت های آسیا را به دست آورده است.

ضرورت دقت فدراسیون در چینش داوران لیگ آزادگان

وی با اشاره به علاقه مندی طرفداران کرمانی به تیم های شان و تفکر قابل ستایش و علاقه مدیران 2 صنعت مس و گل گهر، افزود: از کمیته داوران فدراسیون فوتبال توقع می رود با حساسیت و دقت بیشتری چینش داوران را انجام دهند تا حقی از تیم ها ضایع نگردد و مبادا تکرار این موضوع، سبب دلسردی مدیران با انگیزه برای پیشرفت فوتبال کشور گردد و این قبیل اشتباهات و اتفاقات باعث نگردد تفکر اینچنین مدیرانی برای سرمایه گذاری در فوتبال، تغییر کند.

رییس هیات فوتبال استان کرمان ادامه داد: علاقه مندی و تفکر چنین مدیرانی برای فوتبال ملی ما یک فرصت است و باید این فرصت قدر دانسته گردد که بیشترین نفع آن در شرایط سخت کنونی به مردم برسد.

نام مس از دیرباز با استان پهناور کرمان گره خورده و علاوه بر اقدامات اثرگذار شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه فراوری و مسئولیت های اجتماعی، این بار توسعه همه جانبه ورزش کرمان در دستان پرتوان صنایع و معادن عظیم استان قرار گرفته که می تواند موجب توسعه و پیشرفت ورزش فوتبال استان گردد.

این شرکت ها همچنین ضمن ادای دین خود به مردم همجوار با معادن، با کسب عناوین مختلف توانسته اند به خوبی در حوزه ورزش کشور به ویژه فوتبال بدرخشند و نام خود را بر سر زبان ها بیندازند که از این دست افتخارات می توان به کسب قهرمانی لیگ برتر هندبال، فوتسال و تیراندازی باکمان بانوان، سهمیه آسیایی تکواندو، 2 تیم صدر جدولی لیگ دسته یک فوتبال کشور، اشاره نمود که نشان از خیز بلند شرکت ملی صنایع مس ایران و باشگاه مس کرمان و رفسنجان برای کسب قله های بلند موفقیت در حوزه ورزش کشور و استان کرمان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران کرمانی همدل در بدرقه 2 مس تا لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمانی همدل در بدرقه 2 مس تا لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید