نظام آموزش باید اولویت نخست در سبد دولت باشد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر استمرار نظارت در فرآیند آموزش های دانشگاه گفت: حرکت به سمت شیوه های نوین کنترل و به گزینی الزامی است و نظام آموزش ما باید در سبد دولت دارای اولویت نخست باشد.

نظام آموزش باید اولویت نخست در سبد دولت باشد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در هفتمین نشست شورای تخصصی نظارت دانشگاه، با اشاره به پذیرش یک هزار و 292 نفر دانشجو معلم برخوردار از رتبه زیر هزار در دانشگاه، توجه بیش از پیش به کیفیت پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان طی سال های اخیر را از اهم موارد برشمرد و گفت: باید بتوانیم با پرورش دانشجو معلمانی کارآمد و مفید 30 سال آینده آموزش و پرورش کشور را به دست این افراد تضمین کنیم.

خنیفر، امنیت، بهداشت، خوراک و پوشاک و آموزش عمومی را از جمله اولویت های مهم کشور ها بعد از سال 1945 اعلام و شرح داد: قطعا با در اختیار بودن این امکانات زمینه پیشرفت کشور ها هم مهیا می شود.

وی همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تامین و جذب اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را به نسبت دانشجو معلم این دانشگاه لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: بهره مندی به موقع از اعضای هیات علمی، ارتقای کیفیت آموزش و همچنین تقویت دانشگاه فرهنگیان برای کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت کشور را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در آینده پژوهی، ما منتظر زمان نیستیم، چرا که خود ما زمان ساز هستیم. آینده چیزی است که ساخته می شود و سازنده آن بشر است. برای ساخت آینده ای درست هم نیازمند اطلاعات، درایت و جرات هستیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تغییر نظام آموزشی بعد از سال 1960 با تاکید بر نظام صلاحیت حرفه ای گفت: توجه بیش از پیش به تربیت معلم، حرمت و حقوق معلم حقیقتی انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر استمرار نظارت در فرآیند آموزش های دانشگاه گفت: حرکت به سمت شیوه های نوین کنترل و به گزینی الزامی است و نظام آموزش ما باید در سبد دولت دارای اولویت نخست باشد.

وی، مجهز شدن مدارس کشور به وسایل آموزشی را از اهم موارد برشمرد و اضافه کرد: فعالیت در این خصوص علاوه بر افزایش سرعت و پایداری یادگیری در دانش آموز به روز بودن معلم و علاقمندی وی به امر آموزش را در پی دارد.

خنیفر، در پایان نظارت را عامل مهم ریل گذاری و تعیین کننده نقشه راه آینده دانشگاه معرفی و خاطر نشان کرد: فعالیت ها و گزارش های تنظیم شده در معاونت نظارت اقدامی مهم در راستای کمک به اتخاذ تصمیم های مدیریتی در دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1818

به "نظام آموزش باید اولویت نخست در سبد دولت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام آموزش باید اولویت نخست در سبد دولت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید