هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی تازه در اروپا

به گزارش علی آباد جدید، رئیس یک حزب سیاسی تازه در دانمارک که لیدر لارس (Leader Lars) نام دارد، در واقع یک شبیه ساز رباتیک مکالمه براساس هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی تازه در اروپا

آسکر استانیس (Asker Staunæs)، خالق این حزب و هنرمند-محقق سازمان غیرانتفاعی هنر و فناوری مایندفیوچر (MindFuture)، می گوید که لیدر لارس به طور خاص براساس سیاست هایی که به وسیله احزاب حاشیه ای دانمارکی پس از سال 1970 شکل گرفته، آموزش دیده و بنابراین این حزب به گونه ای طراحی شده که می تواند نماینده تقریباً 20 درصد از رای دهندگان دانمارکی کنونی باشد که احزاب آن ها در مجلس نماینده ندارد.

وی اضافه کرد: ما نمایانگر داده های همه احزاب حاشیه ای هستیم، بنابراین این حزب نماینده همه احزابی است که کوشش می نمایند در مجلس انتخاب شوند، اما کرسی ندارند.

لیدر لارس را به نوعی می توان یک پوپولیست (عوام گرا) ذاتی دانست، زیرا سیاست های آن که شامل عایدی پایه جهانی و بخش اینترنت و فناوری اطلاعات مشترک در دولت می گردد، کاملاً از داده های انسانی موجود برگرفته شده است. با این حال، استانیس لزوماً معتقد نیست که لیدر لارس به طور کامل دموکرات است.

او می گوید: هوش مصنوعی در قالب یادگیری ماشینی، در حال حاضر به قدری داده های انسانی دریافت نموده که می توان گفت که به طریقی، همه افراد به وسیله داده هایی که در اینترنت ارسال نموده اند، در شکل گیری این مدل ها شرکت دارند. اما سیستم هایی که امروزه داریم، افراد را به مشارکت فعال تر تشویق نمی نمایند، تا کنترل داده ها و تصاویر خود را به دست بگیرند.

نکته حائز اهمیت این است که از آنجایی که لیدر لارس در واقع یک ماشین است، اجازه ندارد برای مناصب دولتی کاندید گردد.

استانیس ادامه داد: لیدر لارس مقام تشریفاتی حزب است. دانمارک یک دموکراسی نیابتی است، بنابراین افرادی که به عنوان راه ارتباطی این هوش مصنوعی عمل می نمایند و نماینده ای برای لیدر لارس هستند در رای گیری حضور خواهند داشت.

حزب سینتتیک تا به امروز تنها 11 امضا از مجموع 20 هزار امضای مورد احتیاج برای نامزدی قانونی در مجلس دانمارک جمع آوری نموده است بنابراین راه درازی در پیش است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2251

به "هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی تازه در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی رهبر یک حزب سیاسی تازه در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید