سرانجام فراوری نیسان محبوب ، خداحافظی با یک ابَرخودروی پر سر و صدا

به گزارش علی آباد جدید، هر فرایند ای آغاز و خاتمهی دارد؛ حتی اگر با محصولی هیجان انگیز روبه رو باشیم. این موضوع در خصوص نیسان GT-R نیز صدق می نماید. نیسان GT-R از دسامبر 2007 فراوری شد، اما زمان برای R35 به زودی خاتمه می یابد و قرار است در سال 2025 بازنشسته گردد.

سرانجام فراوری نیسان محبوب ، خداحافظی با یک ابَرخودروی پر سر و صدا

به گزارش خبرنگاران ، نیسان ابرخودرو R35 را با رضایت خود بازنشسته نمی نماید. پیر لوینگ، رئیس محصولات جهانی نیسان در مصاحبه ای با مجله Top Gear می گوید: این خودرو 17 سال است که به فروش می رسد و ما دوست داریم تا 17 سال دیگر نیز آن را بسازیم؛ اما قانون گذار ما را به دردسر می اندازد.

به نقل از زومیت، سوپراسپرت R35 در ژوئیه 2021 با تصویب مقررات نو نویز (سروصدای ماشین) اروپا بازنشسته شد. قبل از اروپا این خودرو از بازار استرالیا نیز خارج شد؛ چون نتوانست مقررات سخت گیرانه تست تصادف برخورد جانبی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

معمولاْ هنگامی که یک نسل خودرو بازنشسته می گردد، جایگزین آن به بازار عرضه می گردد؛ اما برای GT-R R35 این موضوع صادق نیست. ژاپنی ها با فراوری نسخه ای ویژه به عنوان مدل سال 2025، برای همواره با خودرو مذکور خداحافظی خواهند کرد.

طرح مفهومی اصلی GT-R R35 در سال 2001 به نمایش عایدی و در نهایت نسخه نهایی در سال 2007 به بازار عرضه شد. ابتدای سال 2024 جیوانی آروبا، مدیر طراحی نیسان پیشنهاد داد که GT-R بعدی تا سال 2030 به بازار عرضه گردد. جیوانی هایپر فورس را رؤیایی جسورانه اما ملموس می نامد. سال گذشته طرح مفهومی نیسان هایپر فورس به نمایش عایدی. زبان طراحی این خودرو مفهومی R36 را تداعی می نماید و ممکن است در نهایت خودرو الکتریکی مذکور جایگزین R36 گردد.

البته قوانین سختگیرانه اروپا تنها دامن نیسان را نگرفت، بلکه باعث مرگ چندین خودرو پرفورمنس در امسال در اروپا شد. تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه باکستر و کیمن قربانی قوانین سختگیرانه اروپا شدند؛ بعلاوه مزدا موتور 2 لیتری MX-5 را بازنشسته کرد و علاقه مندان به رودستر را با موتور 1.5 لیتری تنها گذاشت.

بعلاوه آنالیز ها نشان می دهد که این قوانین دامن گیر آخرین فورد موستانگ نیز شده است و نسخه اروپایی نسبت به نسخه آمریکایی، 52 اسب بخار قدرت کمتری دارد. در نهایت قوانین هر روز سخت تر می شوند و ماشین بازها در بسیاری از مواقع نمی توانند خودرو مورد علاقه خود را خریداری نمایند؛ چرا که یا از قدرتشان کاسته می گردد یا در نهایت نابود می شوند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1403 بروزرسانی: 31 شهریور 1403 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2425

به "سرانجام فراوری نیسان محبوب ، خداحافظی با یک ابَرخودروی پر سر و صدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام فراوری نیسان محبوب ، خداحافظی با یک ابَرخودروی پر سر و صدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید