پرلاشز، یکی از معروف ترین قبرستان های دنیا

به گزارش علی آباد جدید، قبرستان پرلاشز در پاریس

قبرستان ها معمولا از جاههایی هستند که افراد مخصوصا گردشگران تمایلی برای رفتن به آنجا ندارند اما قبرستان پرلاشز در پاریس از آن قبرستان های معمولی نیست و گردشگران زیادی دوست دارند در سفر به پاریس از آن دیدن کنند. پرلاشز قبرستانی منحصربفرد در شرق پاریس است که با اینکه به شکل باغ های انگلیسی درست شده بود اما بعدا تغییرات زیادی کرد. خبرنگاران را همراهی کنید تا با قبرستان پرلاشز در پاریس بیشتر آشنا شوید.

پرلاشز، یکی از معروف ترین قبرستان های دنیا

قبرستان پرلاشز بزرگ ترین قبرستان پاریس است و اسمش از پرلاشز کشیش محبوب لوئی چهاردهم گرفته شده است. بعد از انقلاب کبیر فرانسه، قانون جدیدی وضع شد که بر طبق آن باید همه قبرستان ها به بیرون شهر می رفتند. برای ساخت قبرستانی در شرق پاریس، شهرداری، باغ پرلاشز را خرید و یک سال بعد در سال 1804 آن را به قبرستان تبدیل کرد. نکته جالب توجه در این قبرستان این است که مرده ها بدون توجه به مذهب و نژادشان در این قبرستان دفن می شوند.

با وارد شدن به قبرستان پرلاشز باغی بزرگ را می بینید که هیچ شباهتی به دیگر قبرستان ها ندارد. اینجا با 5 هزار درخت بیشتر از اینکه شبیه قبرستان باشد مثل باغی زیبا و خوش آب و هواست. ویژگی های ظاهری این قبرستان به همراه شخصیت های معروفی که در آن به خاک سپرده شده اند باعث شده که هر سال حدود 2 میلیون گردشگر از این قبرستان دیدن کنند. به هر طرف که نگاه کنید قبر شخصیت های مهمی را می بینید که در دوره ای از زمان تاریخ ساز و سرنوشت ساز بوده اند. مطمئنا دیدن قبر چنین شخصیت هایی می تواند جذابیت های خاصی داشته باشد. می توانید به همراه یک راهنما از قبرهای شخصیت های معروف دیدن و با زندگی این افراد بیشتر آشنا شوید.

دانشمندان و بزرگان فرانسوی زیادی مثل ژان فرانسوا شامپولیون مصر شناس فرانسوی، مارسل پروست نویسنده و … در این قبرستان دفن شده اند. از سایر نقاط جهان هم بزرگان زیادی مثل اسکار وایلد داستان نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، آنتونیو روسینی موسیقی دان ایتالیایی و … در ابن قبرستان هستند. پرلاشز برای ما ایرانی ها هم اهمیت دارد چون دو نویسنده ایرانی هم در این قبرستان دفن شده اند.

برای رفتن به این قبرستان نکات زیر به خاطر داشته باشید:

  • همراه خود هیچ حیوان خانگی نداشته باشید.
  • همراه خود دستگاه پخش موسیقی نداشته باشید.
  • به هیچ کدام از کارکنان قبرستان انعام ندهید.
  • با دوچرخه نمی توانید وارد قبرستان شوید.
  • در داخل قبرستان هیچ فعالیت تبلیغاتی و کسب و کار انجام ندهید.
  • از درختان و بناهای یادبود بالا نروید و یا به آن ها آسیبی نزنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2094

به "پرلاشز، یکی از معروف ترین قبرستان های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرلاشز، یکی از معروف ترین قبرستان های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید