چگونه بلیط تهران استانبول را ارزان بخریم؟

به گزارش علی آباد جدید، بلیط هواپیما را گران نخرید! اما چگونه؟ به راستی آیا راهی برای دور زدن قیمت های گران بلیط هواپیما وجود دارد؟ خرید بلیط ارزان هواپیما آن هم در مسیرهای پر رفت و آمدی مانند استانبول دغدغه بسیاری از مسافران است. اگر می خواهید ترفندهای خرید ارزان بلیط تهران استانبول را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

چگونه بلیط تهران استانبول را ارزان بخریم؟

از سفر با تور استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

استانبول با داشتن تفریحات فراوان و ترکیبی از فرهنگ دو قاره کهن دنیا مقصد محبوب بسیاری از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات است. اما خرید شرط اول ورود به این شهر زیبا می باشد. قیمت بلیط تهران استانبول با توجه به نوع هواپیما و زمان سفر به این کشور تعیین می گردد. همچنین علاوه بر این عوامل دیگری نیز بر ارزان یا گران بودن قیمت بلیط تأثیر می گذارند در ادامه کلیه فاکتورها را مورد آنالیز قرار می دهیم.

چه عواملی بر خرید بلیط ارزان هواپیما تأثیر می گذارند؟

قبل از هر توضیحی ضروری است بدانید که خرید ارزان بلیط هواپیما به معنای خرید پایین ترین قیمت نیست بلکه شما باید تمام شرایط مانند روز و ساعت پروازی، نوع بلیط و حتی نوع شرکت هواپیمایی را با هم مقایسه نموده و در نهایت با توجه به شرایط بهترین بلیط را خریداری کنید. به عنوان مثال در تورهای 3 شب و 4 روز در صورتی که ساعت پروازی رفت بعدازظهر و برگشت صبح زود باشد، هر چقدر هم که قیمت پرواز یا تور ارزان باشد با خرید آن امتیاز مثبتی نخواهید گرفت چرا که در این صورت به دلیل نامناسب بودن ساعت پروازی یک روز کامل از سفر را از دست خواهید داد. پس قبل از خرید بلیط تمام فاکتورها را با دقت مورد آنالیز قرار دهید.

پارامترهای مختلفی در تعیین نهایی قیمت بلیط هواپیما تأثیر گذاشته و باعث می شوند یک بلیط با مقصد و حتی روز پروازی یکسان قیمتی متفاوت داشته باشد. نوع هواپیما و ایرلاین، کلاس پروازی، زمان خرید بلیط هواپیما و حتی نوع بلیط هر کدام تأثیری مستقیم بر تعیین نهایی قیمت بلیط هواپیما دارند. با این تنوع قیمت بدیهی است که خرید ارزانمخصوصاً در جهتهای پر رفت و آمد مانند تهران استانبول به دغدغه بسیاری از مسافران تبدیل گردد. حال سؤال اینجاست که مسافران کثیرالسفر از چه ترفندهایی برای خرید ارزان ترین بلیط تهران استانبول استفاده می نمایند؟ در ادامه با انواع بلیط تهران استانبول آشنا شده و ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما در این جهت را مورد آنالیز قرار می دهیم.

بلیط سیستمی تهران استانبول

همانطور که گفته شد نوع بلیط هواپیما (چارتر یا سیستم و کلاس پروازی) تأثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. بلیط های سیستمی بلیط هایی هستند که مستقیماً از طرف ایرلاین نرخ گذاری شده و با قیمت مصوب توسط آژانس های هواپیمایی و سایت های معتبر به فروش می رسند. بلیط های سیستمی تهران استانبول را می توان توسط ایرلاین های داخلی مانند ماهان، ایران ایر، ایران ایر تور و ایرلاین های ترک مانند ترکیش، پگاسوس و اطلس خریداری کرد. این بلیط ها معمولاً گرانتر از بلیط های چارتر به فروش می رسند اما در بعضی از مواقع می توان قیمت ها را دور زده و بلیط سیستمی را ارزان تر از چارتر خریداری کرد؛ اما چگونه؟

  • روز و زمان مناسب را برای خرید بلیط تهران استانبول انتخاب کنید: معمولاً پروازهای وسط هفته ارزانتر از آخر هفته هستند و از آنجایی که پروازهای نیمه شب هواداران کمتری دارند با قیمت پایین تر به فروش می رسند.
  • عجله نکنید: بهتر است قبل از خرید قیمت بلیط را در روزهای مختلف با یکدیگر مقایسه کنید. بدین ترتیب ممکن است بتوانید با یک روز جابجای بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تر بخرید. از قلم نیاندازید که قیمت بلیط هواپیما در ایام تعطیل گرانتر از قبل و بعد از تعطیلات است.
  • مقایسه را از قلم نیاندازید: اینکه کیفیت پروازی و خدمات ارائه شده در طول پرواز ایرلاین های مختلف با یکدیگر متفاوت است امری بدیهی و انکارناپذیر می باشد. پس اگر هر دو فاکتور کیفیت و قیمت پرواز برایتان مهم است. قبل از خرید علاوه بر مقایسه قیمت به عوامل دیگر مانند کلاس پروازی، ایرلاین و حتی نوع هواپیما نیز دقت کنید.

با رعایت کردن این موارد می توانید بلیط سیستمی تهران استانبول را ارزان تر از همواره خریداری کنید.

.

بلیط چارتر تهران استانبول

بلیط های چارتر محبوب ترین بلیط های مسافران هستند و خوشبختانه جهت تهران استانبول بیشترین تعداد پروازهای چارتر شده را به خود اختصاص داده اند. چرا پروازهای چارتر ارزان تر سیستم هستند؟

این پروازها توسط آژانس هواپیمایی پیش خرید شده و معمولاً ارزان تر از بلیط های سیستم نرخ گذاری می شوند.

تاریخ رفت وبرگشت در این نوع بلیط تعیین شده است.

البته به قول معروف هر ارزانی بی دلیل نیست، پروازهای چارتر هم با وجود ارزان بودن قوانین خاص خود را دارند، به عنوان مثال:

  • قیمت کودک در پروازهای چارتر همانند بزرگسال محاسبه می گردد.
  • این پروازها غیرقابلی کنسلی، تغییر نام و تغییر تاریخ هستند.

ممکن است در ایام تعطیلات پروازهای چارتر گران تر از سیستم به فروش رسند.

بلیط لحظه آخری

اگر اهل سفر هستید حتماً نام بلیط لحظه آخری به گوشتان خورده، این ها بلیط هایی هستند که در زمان تعیین شده به فروش نرسیده و در ساعات پایانی پرواز با قیمت بسیار ارزان تر از همواره فروخته می شوند. بسیاری از مسافران از این روش برای خرید بلیط تهران استانبول استفاده می نمایند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این راه همواره بهترین نیست چرا که ممکن است تقاضا برای خرید بلیط زیاد بوده و در لحظه آخر نه تنها قیمت بلیط تهران استانبول پایین نیاید بلکه گران تر از همواره هم به فروش رسد. پیشنهاد می کنیم برای بلیط ارزان تهران استانبول روزانه نرخ بلیط های چارتر و سیستم را چک کنید تا در نهایت بتوانید ارزان ترین بلیط را در بهترین زمان خریداری کنید.

فرودگاه های استانبول چه تأثیری بر قیمت بلیط هواپیما دارند؟

شاید عجیب باشد اما حتی فرودگاه نیز در تعیین نرخ بلیط تأثیرگذار است. شهر استانبول دو فرودگاه بین المللی دارد، فرودگاه بزرگ استانبول و فرودگاه صبیحا، هر دو فرودگاه در فاصله 30 تا 45 دقیقه شهر قرار دارند اما صبیحا با امکانات کمتر فرودگاه دوم استانبول محسوب شده و پروازهایی که در آن فرود می آیند ارزان تر از پروازهایی هستند که در فرودگاه بزرگ استانبول فرود می آیند. این پروازها از نظر کیفیت هیچ تفاوتی ندارند و این امکانات فرودگاه است که بر نرخ بلیط تأثیر می گذارد؛ بنابراین برای خرید ارزان بلیط تهران استانبول می توانید پروازهایی که در صبیحا فرود می آیند انتخاب کنید.

آیا خرید بلیط یک طرفه تهران استانبول امکان پذیر است؟

بسیاری از کشورها اجازه صدور بلیط یک طرفه را به مسافران نمی دهند اما ترکیه این محدودیت را ندارد ایرانیان می توانند بدون ویزا تا 90 روز در این کشور اقامت داشته و بلیط تهران استانبول را به صورت یک طرفه خریداری نمایند؛ اما این قانون چه تأثیری بر خرید ارزان بلیط هواپیما دارد؟ در بسیاری از موارد با توجه به تاریخ، بلیط های رفت ارزان تر از برگشت هستند یا بالعکس، بدین ترتیب می توانید برای ارزان تر شدن قیمت بلیط هواپیما، رفت و برگشت را به صورت جداگانه خریداری کنید.

.

مدت زمان پرواز تهران استانبول چقدر است؟

فاکتور نوع هواپیما بر طول پرواز نیز مؤثر است. به طور کلی طول پرواز تهران استانبول 3 ساعت 10 دقیقه است؛ اما این زمان با توجه به نوع شرکت هواپیمایی ممکن است 15 الی 20 دقیقه متغیر گردد. معمولاً بلیط های پروازهای ایرانی مانند هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر و … ارزان تر از پروازهای ترک مانند هواپیمایی ترکیش، پگاسوس و … هستند؛ اما این قانون همیشگی نیست پس هنگام خرید بلیط هواپیما اصل مقایسه را از قلم نیاندازید.

بهترین زمان برای خرید بلیط تهران استانبول

قبل و بعد از ایام تعطیلات، اواسط هفته، 10 الی یک هفته مانده به زمان پرواز و همچنین پروازهای نیمه شب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول هستند. البته فاکتور آب و هوا هم در تعیین قیمت بلیط هواپیما بی تأثیر نیست، معمولاً قیمت بلیط های استانبول با سرد شدن هوا و در نیمه دوم سال ارزانتر از فصل های بهار و تابستان هستند.

.

چند نکته کاربردی برای خرید بلیط ارزان تهران استانبول

  • ارزان ترین بلیط همواره بهترین بلیط نیست پس برای خرید مناسب ترین بلیط، مقایسه امکانات بلیط ها را از قلم نیاندازید.
  • از تخفیفات آژانس های هواپیمایی غافل نشوید. (با عضو شدن در باشگاه مشتریان شرکت های هواپیمایی زودتر از سایر افراد از تخفیفات اطلاع پیدا کنید)
  • به نام فرودگاه مقصد دقت کنید.
  • هنگام خرید بلیط هواپیما، قیمت های بلیط روز قبل و بعد از تاریخ مورد نظرتان را چک کنید.
  • روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید.
منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 727

به "چگونه بلیط تهران استانبول را ارزان بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیط تهران استانبول را ارزان بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید