چرا کانادا محبوب ترین مقصد تحصیلی جهان است؟

به گزارش علی آباد جدید، تا امروز بریتانیا مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی بود، اما حالا کانادا جای بریتانیا را گرفته است و بسیاری از دانشجویان خاورمیانه و آفریقا این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. درصد دانشجویان خارجی کانادا 37.8 است و با این احتساب می توان گفت که اکنون کانادا در صندلی نخست واقع شده است و بعد از آن بریتانیا همچنان مقصد محبوب و اصلی دانشجویان بین المللی است. سال گذشته کانادا در صندلی سوم از لحاظ درخواست پذیرش دانشجویان خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته بود.

چرا کانادا محبوب ترین مقصد تحصیلی جهان است؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در مجموع این نظرسنجی نشان داده است که بریتانیا و ایالات متحده امریکا هنوز هم به خاطر اعتبار موسسات آموزشی شان مقصد محبوب دانشجویان بین المللی هستند اما 34 درصد درخواست نمایندگان کانادا را مقصد مهم خود عنوان نموده اند و از این جهت کانادا بعد از ایالات متحده امریکا و بریتانیا در صندلی سوم قرار گرفته بود. این مطالعه بیان می نماید که اگر مقاصد هدف را به کشورهای مختلف مخصوصا در خاورمیانه تقسیم کنیم، کانادا در بسیاری موارد از ایالات متحده و بریتانیا بهتر است.

نتایج این مطالعه با نتایج سایر مطالعات قبلی که به این نتیجه رسیده بودند که دانشجویان بین المللی به خاطر فرصت های شغلی کم بعد از فارغ التحصیلی، محدودیت های ویزا و استقبال سرد مردم ایالات متحده و بریتانیا از آنها، کانادا را انتخاب می نمایند همراستا است. گزارش QS سالانه منتشر می گردد و هدف آن معمولا درک چگونگی تاثیرگذاری زمینه های اقتصادی و سیاسی بر تصمیم گیری دانشجویان بین المللی هنگام انتخاب کشور برای ادامه تحصیل است. یافته های سال جاری این گزارش و نظرسنجی بر پاسخ های 16 هزار و 650 فرد که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا است ارائه شده است.

آیا محبوبیت امریکا در حال زوال است؟

این گزارش همچنین به این مساله پرداخته است که آیا ایالات متحده امریکا همچنان می تواند برترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین المللی باشد یا خیر. اعتبار امریکا در اذهان دانشجویان خاور میانه ای و آفریقایی صدمه دیده است و گزارش حاکی از این است که در سال 2018 اعتبار امریکا در این مناطق ضعیف تر است. نتایج به دست آمده از بسیاری از افراد خاورمیانه ای حاکی از این است که این افراد کانادا، بریتانیا و استرالیا را برای ادامه تحصیل بهتر از امریکا می دانند.

شرکت نمایندگان در نظرسنجی از کشورهای ایران، لیبی، عراق، سواقتصادی و سودان بیان نموده اند که دیگر مانند قبل امریکا را در لیست بهترین کشورها برای ادامه تحصیل قرار نمی دهند. مطالعه بیان می نماید که تصمیم دیوان عالی امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود ساکنین این کشورها به امریکا در دسامبر 2017 بر انتخاب و تصمیم دانشجویان این کشورها تاثیرگذار بوده است.

بورسیه ها و حمایت های اقتصادی

مانند سال های قبل بسیاری از دانشجویان بین المللی گفته اند که اصلی ترین محرک ادامه تحصیل در خارج برای آنها حمایت اقتصادی و بورسیه است. سال جاری 42 درصد از شرکت نمایندگان نظرسنجی بورسیه یا یاری اقتصادی را اولویت اصلی خود برای انتخاب کشور مقصد عنوان نموده اند. بسیاری از دانشجویان که می خواهند در خارج تحصیل نمایند اظهار نموده اند که ترس از عدم توانایی در پرداخت شهریه های بالا و کاهش بودجه آموزش عالی بریتانیا و امریکا مهم ترین عوامل برای عدم انتخاب این دو کشور است.

از سوی دیگر گزارش های اخیر حاکی از این هستند که بورسیه های کانادا و حمایت های اقتصادی این کشور یکی از عواملی است که به جذابیت روزافزودن این کشور در چشم دانشجویان خارجی می افزاید. دانشجویان هنگام اپلای کردن برای تحصیل در کالج یا دانشگاه کانادایی به بورسیه های گوناگون و جوایز متنوعی طی اقامت خود در کانادا دسترسی دارند.

میزان یا نوع یاری اقتصادی که به یک دانشجو اعطا می گردد را اغلب شایستگی علمی او معین می نماید و موسسات معیارهای مختلفی در این زمینه دارند. دولت کانادا همچنین تعدادی بورسیه به دانشجویان بین المللی ارائه می نماید. هرچند که قبل از اخذ بورسیه باید از شرایط اخذ آن اطلاع داشته و از ددلاین آن با خبر باشید. همچنین ممکن است بورسیه های 500 دلاری CanadaVisa Study Hub در دسترس دانشجویانی که در کانادا در حال تحصیل می نمایند قرار داشته باشد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1069

به "چرا کانادا محبوب ترین مقصد تحصیلی جهان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کانادا محبوب ترین مقصد تحصیلی جهان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید