کاهش 27 درصدی پروازها در مرداد سال جاری نسبت به سال گذشته

به گزارش علی آباد جدید، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش 27 درصدی پروازها فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت در سال 99 اطلاع داد.

کاهش 27 درصدی پروازها در مرداد سال جاری نسبت به سال گذشته

سیاوش امیرمکری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، گفت به علت شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت هوایی و فرودگاهی، تمام پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد ماه 99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته، در نشست و برخاست 27 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 42 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 50 درصد کاهش یافته است. وی در این رابطه تشریح کرد:

مرداد سال جاری در مجموع 22 هزار و 825 نشست و برخاست با جابه جایی حدود دو میلیون و 197 مسافر و حدود 16.5 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد. این در حالی است که مرداد سال گذشته 31 هزار و 335 نشست و برخاست با جابه جایی حدود سه میلیون و 800 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 33 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت صورت گرفته بود.

امیرمکری با بیان این موضوع که در مرداد سال جاری حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس و یزد صورت گرفته است، اذعان داشت:

مرداد سال جاری نسبت به مرداد سال گذشته پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست 22 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 36 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 42 درصد کاهش یافته است. بعلاوه پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست 84 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 96 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 80 درصد کاهش یافته است. بعلاوه حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در پنج فرودگاه شیراز، لارستان، مشهد، اصفهان، بندرعباس صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تایید افزایش شاخص های فرودگاهی مرداد نسبت به تیر ماه، توضیح داد:

پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد نسبت به تیرماه در نشست و برخاست چهار درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 13 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 17 درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد 99 نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست 87 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 75 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است.

این درحالی است بنا بر داده های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مجموع شاخص های فرودگاهی مرداد نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست 5 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 13 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 16 درصد افزایش داشته است.

منبع: کجارو / ilna.news
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2156

به "کاهش 27 درصدی پروازها در مرداد سال جاری نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 27 درصدی پروازها در مرداد سال جاری نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید