کاهش 50 درصدی اطاله دادرسی با استفاده از شیوه های الکترونیک

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، علیرضا آوایی در همایش سراسری خدمات الکترونیکی قضایی، گفت: جلب رضایت مردم، سرعت کار، اجرای عدالت و احساس عدالت نتیجه الکترونیک شدن خدمات قضایی است.

کاهش 50 درصدی اطاله دادرسی با استفاده از شیوه های الکترونیک

وی افزود: در کنار تشکیل دفاتر قضایی عوامل دیگری نیز می تواند به ارتقای صندلی قضایی و گسترش اعتماد مردم به قوه قضاییه یاری کند که از جمله آنها حسن رفتار با مردم و اعتماد بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه، انجام دادرسی عادلانه و اطمینان عمومی از انجام آن، اطمینان اصحاب دعوی از مطالعه لوایح ارائه شده به دادگاه و عدم تاثیرپذیری دادرسان از جو و تعلقات سیاسی است.

آوایی با اشاره به اینکه در تبیین خدمات و زحمات دستگاه قضایی ضعیف عمل نموده ایم که باید این ضعف جبران گردد، گفت: کاهش زمان دادرسی در کنار دادرسی عادلانه اهمیت دارد و در برخی پرونده ها باید زمان مناسبی برای آنالیز گذاشته گردد.

آوایی عنوان نمود: مردم انتظار دارند خدمات قضایی آسان تر و سریع تر در اختیار آنها باشد ویکی از مهم ترین مسائل قضایی اطاله دادرسی است که با استفاده از نرم افزارهای قضایی می توان سرعت رسیدگی را تا 50 درصد کاهش داد.

وزیر دادگستری افزود: دادگستری ها بیشترین مراجعه چندباره مردم را دارند که میزان قابل توجهی از آن را می توان با گسترش الکترونیکی شدن خدمات کاهش داد.

آوایی اعلام کرد: سال گذشته 14 ونیم میلیون پرونده به ثبت رسید که البته به معنای تعداد دعوی نیست بلکه آمار چرخشی دعوی به دلیل وجود مراحل مختلف دادرسی است، البته با این وجود این عدد هم رقم بالایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 139

به "کاهش 50 درصدی اطاله دادرسی با استفاده از شیوه های الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی اطاله دادرسی با استفاده از شیوه های الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید