کدام کالاهای اساسی ارزان شدند؟

به گزارش علی آباد جدید، دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی در خصوص آخرین شرایط بازار اقلام خوراکی توضیحاتی را ارائه داد.

کدام کالاهای اساسی ارزان شدند؟

آقای قاسمعلی حسنی، گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر بسته بندی 23 هزار تومان است. شرکت های بسته بندی هر بسته 900 گرمی را به نرخ 20 هزار و 500 تا 21 هزار تومان به فروش می رسانند. البته واردکنندگان شکر خام برای رقابت با یکدیگر و تحویل کالای چند ماه آینده، هر کیلوگرم از این محصول را 1000 تومان زیر قیمت به شرکت های فرآوری و بسته بندی ارائه می دهند.

به گفته دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی، با توجه به رکود بازار مجدداً شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی برخی اقلام روغن خوراکی در کشور هستیم،مصرف روغن در کشورمان با کاهش محسوسی روبه رو شده است، از طرف دیگر به دلیل رقابت بین تولیدکنندگان و افزایش واردات این محصول، قیمت روغن در بازار کاهش یافته و هم اکنون فروشگاه های زنجیره ای روغن را با تخفیف به مشتریان خود عرضه می کنند.

گفتنی است، قیمت شکر به 20 هزار و 500 تومان رسیده است، این در حالی است که براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب آن 23 هزار و 230 تومان برای مصرف کنندگان مشخص شده بود. علاوه بر این قیمت شکر در بازارهای جهانی به ازای هر تن 25 دلار کاهش یافته است که این امر نیز بر کاهش قیمت این محصول در بازارهای داخلی اثر گذاشته است.

خبرنگاران اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2239

به "کدام کالاهای اساسی ارزان شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کالاهای اساسی ارزان شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید