کرونا تعداد گردشگران جزیره بالی را به شدت کاهش داد

به گزارش علی آباد جدید، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، کرونا تعداد گردشگران جزیره بالی را به شدت کاهش داد.

کرونا تعداد گردشگران جزیره بالی را به شدت کاهش داد
بیشتر بخوانیدسفر به بالی | معرفی جاهای دیدنی بالی و سفری به یاد ماندنی

در 10 ماهه اول سال 2021 تنها 45 جهانگرد خارجی از جزیره بالی که یکی از مقاصد مهم جهانگردی است، بازدید کردند.

به استناد آمار و ارقام منتشر شده به وسیله آژانس آمار مرکزی بالی، بیشتر این جهانگردان در اوایل امسال میلادی وارد بالی شدند؛ این جزیره اندونزیایی در ماه ژانویه (دی- بهمن 99) و فوریه (بهمن- اسفند) به ترتیب میزبان 10 و 12 جهانگرد بود. خلوت ترین ماههای سال نیز مربوط به تابستان امسال بود بطوریکه در ماههای ژوئیه (تیر- مرداد 1400)، اوت (مرداد- شهریور) و سپتامبر (شهریور- مهر) هیچ جهانگردی خارجی به بالی قدم نگذاشت.

به گفته نیومن گده گونادیکا (Nyoman Gede Gunadika)، رئیس جهانگردی بالی این پایین ترین آمار به ثبت رسیده از شمار جهانگردان خارجی در کل تاریخ این جزیره است.

بیش از یک میلیون جهانگرد خارجی در سال 2020 از بالی بازدید کردند که بیشترشان در سه ماهه اول سال به این جزیره سفر نموده بودند. البته این آمار در مقایسه با 6 میلیون و 200 جهانگرد سال 2019 همچنان به طرز قابل توجهی کم بود.

بالی در ماه اکتبر (مهر- آبان) با کاهش محدودیت ها کرونایی و سختگیری های پیشگیرانه خاتمه بیان کرد جهانگردان واکسینه شده از 19 کشور از جمله چین، هند و فرانسه می توانند به این جزیره سفر نمایند. از 3 دسامبر (12 آذر) اما به علت نگرانی های موجود درباره شیوع سویه اومیکرون همه چیز تغییر کرد و از آن پس قرار شد جهانگردانی که از کشورهای مجاز به بالی می رسند نیز 10 روزی را در قرنطینه بگذرانند حتی اگر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده باشند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز 16 دسامبر از شهروندانش خواست با توجه به اینکه اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون در اندونزی مشاهده شده، حتما برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اقدام نمایند.

بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی از وجود 5 مورد مشکوک به اومیکرون در این کشور اطلاع داد که دو مورد از آنها از شهروندان اندونزیایی هستند که بتازگی از آمریکا و انگلیس برگشته بودند و سه مورد از آنها چینی هستند که هم اکنون در قرنطینه بسر می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2136

به "کرونا تعداد گردشگران جزیره بالی را به شدت کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تعداد گردشگران جزیره بالی را به شدت کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید