کنترل آسیب های اجتماعی در فضاهای رها شده شهری با اجرای پروژه های کوچک مقیاس نوسازی در منطقه 15

به گزارش علی آباد جدید، خبرگزاری خبرنگاران- علی اکبری در جلسه ای که به منظور آنالیز و معین تکلیف موانع نوسازی در منطقه 15 برگزار گردید، توضیح داد: با اجرای پروژه های کوچک مقیاس نوسازی، پیامدهای تملک های پراکنده و شکل گیری فضاهای رها شده شهری که باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در منطقه 15 شده بود، کنترل شده است.

کنترل آسیب های اجتماعی در فضاهای رها شده شهری با اجرای پروژه های کوچک مقیاس نوسازی در منطقه 15

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با هدف آنالیز و معین تکلیف موانع و مسائل نوسازی در منطقه 15 با حضور شهردار منطقه برگزار گردید، شرح داد: سازمان نوسازی شهر تهران در کلیه منطقه ها، بجز منطقه ها 6 و 22 که بافت فرسوده ندارند، فعالیت دارد و مقدار اقدامات و فعالیت های این سازمان با توجه به نوع و حجم مسائل و مسائل بافت های فرسوده در هر منطقه، فرق دارد.

علی اکبری با بیان این که منطقه 15، یکی از 5 منطقه اول تهران در مقدار بافت فرسوده به شمار می آید، یادآور شد: سازمان نوسازی بیشترین ارتباط متقابل را در بین شهرداری ها با شهرداری منطقه 15 دارد و در گذشته اقدامات مداخله ای را در این منطقه آغاز نموده که تاریخچه آن به سال 1382 باز می گردد؛ زمانی که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه امام علی (ع) را از جهت فعلی اش یعنی وسط محله اتابک عبور دهد و محدوده ای به مساحت 45 هکتار را برای تملک در بزرگراه و پیرامون آن انتخاب کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تجارب ناموفق رویکرد مداخله متمرکز و بالا به پائین در نوسازی بافت های فرسوده و نارضایتی ساکنان منطقه 15 از اقدامات نوسازی که در گذشته انجام شده بود، توضیح داد: معین تکلیف زمین های رها شده، معین تکلیف پروژه های نیمه تمام و پیگیری اسناد مالکیت واحدهای مسکونی و تجاری ساخته شده در این منطقه، سه اولویتی بود که از سال 97 برای حل مسائل ساکنان بافت های فرسوده منطقه 15 در دستور کار مدیریت شهری نهاده شد.

علی اکبری با بیان این که طی سه سال اخیر مجموعه متنوعی از پروژه های نوسازی در منطقه 15 تعریف و اجرا شده است، به احداث فضاهای خدماتی و فضاهای باز شهری و بهسازی گذرها در این منطقه اشاره نمود و گفت: با اجرای پروژه هایی نظیر مرکز محله شیرین دخت، مرکز محله درخشان، مرکز محله خاتون و فضای سبز ملک خاتون، دامنه فضاهای رها شده و بی دفاع شهری در این محدوده کنترل شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن ارائه شرحاتی جامع در مورد پروژه های متوقف شده و گودهای رها شده در این منطقه، گفت: این پروژه ها معین تکلیف شده و در حال پیگیری هستند.

علی اکبری به پیچیدگی ها و مسائل مربوط به اسناد مالکیت اشاره نمود و اضافه کرد: بخشی از این مسائل از جمله مسائل مربوط به واگذاری اسناد مالکیت پروژه 500 واحدی مجتمع امام رضا (ع) حل شده و امیدواریم سایر موضوعات نیز با همکاری و مساعدت شهرداری منطقه حل و فصل گردد.

سید مهدی صباغ، شهردار منطقه 15 نیز در این جلسه کوشش ها و اقدامات سازمان نوسازی در سال های اخیر را برای حل مسائل بافت های فرسوده منطقه، مثبت ارزیابی کرد و گفت: تملک های پراکنده و زمین های بی دفاع شهری، شرایط نامناسبی را در این منطقه ایجاد نموده و معضلاتی را برای ساکنان به وجود آورده است و ما در پی حل مسائل پیش آمده هستیم.

شهردار منطقه 15 با اشاره به اهمیت موضوع مشوق های نوسازی، بر ضرورت افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده برای ترغیب مالکان و سرمایه گذاران و تسریع در فرایند نوسازی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، برطرف مسائل مربوط به انشعابات، ساماندهی محور فدائیان، نگهداشت مراکز محله، مسائل مربوط به محله طیب، پروژه های کوچک مقیاس و... از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2007

به "کنترل آسیب های اجتماعی در فضاهای رها شده شهری با اجرای پروژه های کوچک مقیاس نوسازی در منطقه 15" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل آسیب های اجتماعی در فضاهای رها شده شهری با اجرای پروژه های کوچک مقیاس نوسازی در منطقه 15"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید