کومو: منشا ورود کرونا به نیویورک چین نبود، عکس العمل ترامپ دیر بود

به گزارش علی آباد جدید، فرماندار نیویورک با انتقاد دوباره از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا منشا اصلی ورود این ویروس به نیویورک را جایی به غیر از چین دانست.

کومو: منشا ورود کرونا به نیویورک چین نبود، عکس العمل ترامپ دیر بود

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اندرو کومو، فرماندار نیویورک روز آدینه به تحقیقاتی اشاره نمود که حاکی از ورود ویروس کرونا به این ایالت از اروپا بوده است، نه چین. وی همچنین تاکید نمود که ممنوعیتهای مسافرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس بسیار دیر اعمال شده است.

کومو با اشاره به تحقیقات دانشگاه نورث ایسترن گفت که تخمین زده می گردد بیش از 10 هزار شهروند نیویورکی تا زمان شناسایی اولین مورد در 1 مارس به این ویروس مبتلا شده باشند. او گفت که معتقد است ایتالیا منشا ورود این ویروس به نیویورک است.

فرماندار نیویورک به این موضوع اشاره نمود که ترامپ در 2 فوریه، یعنی بیش از یک ماه پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر شیوع ویروس در شهر ووهان چین دستور منع پرواز از چین به آمریکا را صادر کرد و یک ماه بعد از آن تصمیم به اتخاذ محدودیتهای مسافرتی از اروپا به آمریکا را گرفت.

کومو در کنفرانس خبری خود گفت: ما دربهای ورودی را با ممنوعیت سفر از چین بستیم، که کار درستی بود. اما درب پشتی را باز گذاشتیم زیرا ویروس تا زمانی که ما ممنوعیت سفر از چین را اعمال کردیم از چین خارج شده بود.

با این اظهارات کومو خود را وارد بحثی داغ و سیاسی درباره زمان ورود این ویروس به آمریکا نموده و اینکه افرادی مسئول بخصوص ترامپ میتوانسته با عکس العمل سریعتر جان تعداد بیشتری از شهروندان آمریکا را نجات دهد یا خیر. فرماندار نیویورک با دفاع از عملکرد خود گفته که 19 روز زمان بین اولین مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا و فرمان قرنطینه او نشان میدهد که او از هر ایالت دیگری در آمریکا عملکرد سریعتری داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1077

به "کومو: منشا ورود کرونا به نیویورک چین نبود، عکس العمل ترامپ دیر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کومو: منشا ورود کرونا به نیویورک چین نبود، عکس العمل ترامپ دیر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید