14 هزار پرنده مهاجر در میانکاله تلف شدند

به گزارش علی آباد جدید، رئیس سازمان دامپزشکی کشور بار دیگر گفت: علت مرگ ومیر پرندگان مهاجر در میانکاله مسمومیت بر اثر سم بوتولیسم است.

14 هزار پرنده مهاجر در میانکاله تلف شدند

خبرنگاران- علیرضا رفیعی پور: در حاشیه مراسم رونمایی از سند برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ در جمع خبرنگاران، گفت: تا به امروز 14 هزار پرنده مهاجر در میانکاله تلف شده اند که 2درصد جمعیت پرندگان مهاجر را شامل می گردد. به گفته او، نتایج نمونه های آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور و انستیتو پاستور به عنوان مرجع بین المللی نشان می دهد که پرندگان مهاجر میانکاله در اثر مسمومیت از بین رفته اند. به گزارش ایرنا، رفیعی پور مرگ ومیر ناگهانی پرندگان مهاجر میانکاله را یک رخداد ناشناخته گفت و گفت: ایجاد بوتولیسم در میانکاله بر اثر راکدبودن آب، فساد بوته و درختچه ها و در نهایت سمی شدن موجودات زنده این تالاب رخ داده است.

  • پرندگان مهاجر در میانکاله همچنان می میرند
  • مرگ پرندگان مهاجر از میانکاله تا شرق خلیج گرگان
  • کشف لاشه پرندگان مهاجر در ساحل بندرترکمن

وی با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی مرجع اعلام نتایج و وقوع بیماری ها نیست، گفت: بعضی کوشش دارند با حرف های غیرعلمی نتایج علمی و تخصصی را به حاشیه ببرند. رفیعی پور با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر در حال خروج از ایران هستند، اضافه نمود: لایروبی و احیای تالاب های کشور با استفاده از گیاهان اکسیژن ساز در دستور کار سازمان های حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته تا برای سال آینده دچار چنین مسئله ای نشویم.

اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی کشور در شرایطی مطرح شده است که همین دیروز خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از رئیس اداره محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان در استان گلستان، از کشف لاشه 258پرنده مهاجر در محدوده سواحل بندرترکمن خبرداد.

علی بیانی اعلام نموده است: لاشه 258 پرنده مهاجر شامل 247 چنگر، 6 باکلان و 5 کشیم، در حدفاصل اسکله بندرترکمن تا محل شنا جمع آوری شد. رئیس اداره محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان همچنین گفته است که نمونه برداری ها از این پرندگان توسط کارشناسان دامپزشکی برای کشف علت مرگ آنها انجام گرفته است.

  • منبع روزنامه خبرنگاران 30 بهمن 98
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 880

به "14 هزار پرنده مهاجر در میانکاله تلف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 هزار پرنده مهاجر در میانکاله تلف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید