2 محصول جادویی که باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شوند

به گزارش علی آباد جدید، تقریبا همه خانم هایی که آرایش می نمایند، در پی راهی هستند که مدت زمان ماندگاری آرایششان را بالا ببرند. به احتمال زیاد، همه انتظار دارند تا آرایششان جوری باشد که در برابر هر مانعی از برف و باران گرفته تا یک روز داغ آفتابی یا یک مهمانی طولانی مستحکم و بدون تغییر باقی بماند. مخصوصا اگر در مکانی با آب و هوای گرم زندگی می کنید یا اگر پوست چربی دارید، این مسئله برایتان اهمیت بیشتری دارد. یک راه آسان و جادویی برای بادوام کردن آرایش، استفاده از اسپری یا پودر فیکس است. اگر دوست دارید با اسپری و پودر فیکس بیشتر آشنا شوید و تفاوت های آن ها را بدانید، در ادامه این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید.

2 محصول جادویی که باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شوند

اسپری فیکس یا فیکساتور چیست؟

اگر بخواهیم اسپری فیکس را به چیزی تشبیه کنیم، اسپری فیکس مانند تافت مو می ماند. از این لحاظ که شما بعد از اتمام میکاپ تان (یعنی بعد از پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، کانتور، رژ گونه، آرایش چشم و آرایش لب) میزانی از آن را روی کل صورتتان اسپری می کنید تا آرایش شما را ثابت نگه دارد. اگر پوست چرب دارید، استفاده از اسپری فیکس راه چاره مناسبی برای بالا بردن ماندگاری آرایش شما خواهد بود و از آن جایی که اسپری فیکس آخرین مرحله از آرایش است، با پوست شما به طور مستقیم تماس نخواهد داشت و این موضوع باعث می گردد تا برای انواع پوست های حساس هم انتخاب ایدئالی باشد.

بیشتر اسپری های فیکس حاوی آب به جهت آبرسانی پوست و همین طور طیف وسیعی از پلیمرها برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و از بین رفتن آرایش شما هستند. بعلاوه برخی از اسپری های فیکس حاوی مواد مراقبتی هستند تا از پوست شما محافظت نمایند؛ مانند هیالورونیک اسید برای پوست های خشک و ترکیبات بدون روغن برای پوست های چرب.

چگونه برترین اسپری فیکس را انتخاب کنیم؟

با توجه به ظاهری که دوست دارید داشته باشید، اسپری های مختلفی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. اگر دوست دارید آرایش مات داشته باشید، برندهای زیر از برترین برندهای اسپری فیکس هستند که ظاهر ماتی به پوست شما می دهند:

  • Maybelline (New York Lasting Fix)
  • XX Revolution Quick Fixx Mattifying Fixing Spray
  • NYX Professional Makeup Setting Spray
  • Milani (Make It Last 3-in-1 Charcoal Setting Spray)

اگر دوست دارید آرایش شما براق و درخشان تر به نظر برسد، اسپری فیکس های زیر مناسب شما خواهند بود:

  • Rare Beauty (Always An Optimist 4-in-1 Prime & Set Mist)
  • Milk Makeup (Hydro Grip Setting + Refreshing Spray)
  • MAC Fix + Magic Radiance
  • LOreal (Paris True Match Lumi Shake ad Glow Dew Mist)

چگونه از اسپری فیکس استفاده کنیم؟

استفاده از اسپری فیکس بسیار راحت است؛ فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1. میکاپ خود را کامل کنید

آرایش روتین و همیشگی صورت خود را انجام دهید. از پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، رژ گونه بهره ببرید و آرایش چشم و لب خود را نیز کامل کنید.

2. بطری اسپری فیکس را تکان دهید

این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا با تکان دادن آن مطمئن می شوید که مواد فیکس بدون چکه کردن یا ایجاد لک روی صورتتان اسپری می گردد. بعلاوه گاهی ممکن است مواد داخل بطری ته نشین شوند؛ بنابراین حتما قبل از استفاده آن را تکان دهید.

3. بطری اسپری را به صورت خود نچسبانید

بطری اسپری فیکس را کمی دورتر و کمی بالاتر از صورت خود نگه دارید. با توجه به مدل اسپری کردن بطری، معمولا بهتر است بین 15 تا 20 سانت آن را از صورت خود دور کنید. این فاصله یاری می نماید تا مواد فیکس به صورت یکنواخت روی صورت شما بنشینند.

4. اسپری کنید

برای اینکه پوشش اسپری فیکس به صورت کامل روی صورت شما قرار بگیرد، می توانید آن را به شکل X یا T روی صورتتان اسپری کنید. در نهایت اگر لازم دیدید می توانید روی قسمت های مورد نظرتان هم به صورت جداگانه میزان کمی اسپری کنید.

5. بگذارید تا خشک گردد

قبل از اینکه با عجله از خانه خارج شوید یا لباس بپوشید، اجازه دهید تا اسپری فیکس روی صورتتان خشک گردد. این کار یاری می نماید تا مواد فیکس کاملا ثابت شوند و روی صورتتان لکه ایجاد ننمایند. اگر احساس می کنید اسپری فیکس شما خیلی طول می کشد تا خشک گردد، می توانید از یک فن کوچک بهره ببرید و یا به همراه یک تکه مقوا صورتتان را به آرامی باد بزنید.

ترفندهای استفاده از اسپری فیکس

  • در روزهای خیلی گرم برای اینکه ماندگاری آرایشتان را طولانی تر کنید، می توانید بعد از هر مرحله آرایش یک دور اسپری فیکس را روی صورتتان اسپری کنید. یعنی یک بار بعد از استفاده از پرایمر، یک بار بعد از کرم پودر و یک بار وقتی که آرایشتان را کامل کردید.
  • با استفاده از فیکساتورها می توانید آرایش چشمتان را مجذوب کننده تر کنید. برای این کار، میزانی از آن را روی براش سایه خود اسپری کنید و سپس آن را به سایه آغشته کنید و به پلک هایتان بمالید. این کار رنگ سایه شما را برجسته تر و ماندگاری آن را بیشتر خواهد نمود.
  • برخی از اسپری های فیکس حاوی ترکیباتی هستند که می توانند از پوست شما در برابر اشعه UV خورشید محافظت کند. فقط کافی است برندی را انتخاب کنید که فرمولی با SPF داشته باشد.
  • اگر قبل از استفاده از کرم پودر، میزانی از فیکساتور را روی پد اسفنجی اسپری کنید، به شما یاری می نماید تا آرایش تمیزتر و پوست صاف تری داشته باشید.

آیا باید هم از پرایمر استفاده کنیم و هم اسپری فیکس؟

اسپری های فیکس و پرایمرها هردو جز محصولات آرایشی هستند که در 15 سال اخیر بسیار محبوب شده اند. مطمئنا می توانید برای یک آرایش بادوام هم از پرایمر و هم از اسپری فیکس بهره ببرید؛ حتی برخی از اسپری ها وجود دارند که می توانند به عنوان یک پرایمر هم عمل نمایند! با استفاده کردن از هردوی این محصولات علاوه بر ماندگاری بالا، می توانید آرایشی صاف و یکدست نیز داشته باشید. اما اگر نتایج یکی از این محصولات به تنهایی برای شما قابل قبول است یا اگر یکی از آن ها با پوست شما سازگاری ندارد، می توانید هرکدام را به انتخاب خودتان به تنهایی بهره ببرید و ضرورتی برای استفاده از هردوی آن ها وجود ندارد.

  • پرایمر آرایشی چیست و چگونه باید از آن بهره ببرید؟

پودر فیکس چیست؟

درست مانند اسپری فیکس، استفاده از پودرهای فیکس می تواند تفاوت زیادی در طول عمر آرایش شما ایجاد کند. پودر فیکس بیشتر برای زمانی مناسب است که بخواهید آرایشتان یک پوشش مات داشته باشد. پودرهای فیکس حالت آسیاب شده و شل دارد و برای استفاده از آن احتیاج به یک براش یا پد اسفنجی دارید. اگر پوست چربی دارید و آرایش روی صورت شما ماندگاری بسیار کمی دارد، پودرهای فیکس برای شما مناسب تر هستند. پودرهای فیکس به جذب چربی و روغن اضافی روی صورت شما یاری می نمایند و در برخی قسمت های صورت استفاده می شوند و نه همه قسمت ها. معمولا از پودر فیکس بعد از کانسیلر استفاده می گردد؛ زیرا پودرهای فیکس در صاف کردن خطوط ریز و از بین بردن چروک زیر چشم تاثیر بسیار زیادی دارند.

چگونه از پودر فیکس استفاده کنیم؟

پودر فیکس برای ثابت شدن احتیاج به یک فرمول مایع دارد؛ بنابراین قبل از استفاده از آن باید حتما کرم پودر یا کانسیلرتان را بزنید. بعد از اتمام آرایشتان، از میزانی پودر فیکس روی قسمت هایی از صورتتان که چرب تر است بزنید. برای این کار براش آرایشیتان را به کمی پودر آغشته کنید و لایه نازکی از آن را روی قسمت های پیشانی، روی بینی و بالای چانه بزنید. بعد از اتمام آرایش چشم و استفاده از کانسیلر و هایلایتر، با چند حرکت سبک براش میزانی از پودر فیکس را زیر چشم خود هم بزنید. حدود سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب گردد. قبل از آرایش حتما از مرطوب نماینده یا آبرسان بهره ببرید تا پوستتان هیدراته گردد و احتمال چروک افتادن روی پوستتان را به حداقل برسد.

اگر می خواهید از یک پد اسفنجی (بیوتی بلندر) بهره ببرید، پس از برداشتن پودر فیکس ابتدا آن را روی پشت دستتان بکشید تا میزان اضافی آن از بین ببرید. بعد از اینکه مطمئن شدید پد شما حاوی پودر بیش از میزان نیست، آن را با حرکات ضربه ای و خیلی آرام روی قسمت های چرب تر صورتتان بزنید.

پودر فیکس برای لب و مژه ها

از پودر فیکس برای بیشتر کردن ماندگاری رژ لب نیز می توانید بهره ببرید؛ برای این کار کافی است ابتدا رژ لب مات مورد نظرتان را بزنید. سپس به وسیله براش آرایشی میزان کمی از پودر فیکس را بردارید. اول آن را روی دستتان بزنید تا میزان اضافی آن گرفته گردد و بعد به آرامی براش را روی لب ها بزنید. سعی کنید تا چند دقیقه لب هایتان را به هم فشار ندهید و چیزی نخورید تا کاملا ثابت گردد.

بعلاوه برای افزایش ماندگاری ریمل، می توانید بعد از یک بار ریمل زدن، براش سایه خود را به کمی پودر فیکس شفاف آغشته کنید و میزان بسیار کمی از آن را روی مژه های بالایی و پایینی خود بمالید. سپس برای بار دوم ریمل بزنید و تمام! این کار به بلندتر و پرپشت تر دیده شدن مژه ها نیز یاری می نماید.

  • 6+1 مدل برس ریمل که برای آرایش چشم باید شناخت!

برترین برندهای پودر فیکس

  • Cover FX (Perfect Setting Powder)
  • LOreal Paris Infallible (Tinted Loose Setting Powder)
  • Laura Mercier (Translucent Loose Setting Powder)
  • MAC Prep + Prime Transparent Finishing Loose Powder
  • Clinique (Stay Matte Sheer Pressed Powder)
  • NARS (Light Reflecting Pressed Setting Powder)
  • Huda Beauty (Easy Bake Loose Baking & Setting Powder)
  • Fenty Beauty (Pro Filtt Instant Retouch Setting Powder)

بین اسپری فیکس و پودر فیکس کدام بهتر است؟

پودرهای فیکس به طور کلی روغن اضافی پوست و کرم پودر را جذب می نمایند و مواد آرایشی را در جای خود ثابت می نمایند. در طول روز پوست شما ممکن است آغاز به فراوری چربی کند که در این موقعیت یک اسپری فیکس نماینده به یاری شما خواهد آمد و آرایش شما را در برابر روغن های نو حفظ خواهد نمود؛ بنابراین اگر می خواهید آرایش خیلی بادوامی داشته باشید، بهتر است از هردو گزینه بهره ببرید. اگر پوست خیلی خشکی دارید و پوستتان نمی تواند پودر را تحمل کند یا اگر کرم پودر شما خاصیت مات نمایندگی دارد، در این موارد می توانید از پودر فیکس استفاده نکنید.

در خاتمه

فرقی نمی نماید که طولانی مدت در محل کار هستید و یا می خواهید به یک مهمانی طولانی بروید؛ بدون شک برای هرکسی مهم است که آرایش ماندگاری داشته باشد. علاوه بر پرایمرها، اسپری ها و پودرهای فیکس از محصولات آرایشی جادویی هستند که به شما یاری می نمایند به راحتی آرایشتان را بادوام تر کنید و دیگر استرس پاک شدن یا لکه شدن آرایشتان را نداشته باشید.

منابع: Ipsy, Allure, Glowsly

منبع: دیجی استایل
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2133

به "2 محصول جادویی که باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 محصول جادویی که باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید