6 ایده ساده و مقرون به صرفه برای اجرای دکوراسیون ترند تابستان 1402

به گزارش علی آباد جدید، اجرای یک دکوراسیون ترند و زیبا می تواند حال و هوای خانه را به کلی تغییر دهد. هر فصل با توجه به مقدار نور و دمایی که دارد، دکوراسیون مخصوص خود را دارد و تابستان هم از این قاعده خارج نیست. البته همواره اینطور تصور می گردد که اجرای یک دکوراسیون تازه نیازمند صرف هزینه های زیاد است، اما امروز در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم به شما یاد بدهیم که چطور، با صرف کمترین هزینه، یک دکوراسیون ترند تابستانی را بر اساس سلیقه و علاقمندی هایتان اجرا کنید.

6 ایده ساده و مقرون به صرفه برای اجرای دکوراسیون ترند تابستان 1402

1. چوب های تیره

به گزارش منابع خبری حوزه دکوراسیون در سال 2023-1402، تعداد جستجوها برای میز و لوازم جانبی ساخته شده با چوب گردوی با یک افزایش 337 درصدی و تعداد جستجوها برای صندلی ها یا مبلمان قهوه ای با یک افزایش 28 درصدی روبه رو بوده است. این افزایش به ما این پیام را می دهد که رنگ بژ روشن و روستایی دیگر مورد توجه افراد نیست و دکوراسیون ترند به سمت استفاده از چوب های تیره در حال حرکت است.

همین منبع درباره رنگ بژ اعلام نموده است که جست وجوها برای مشاهده یا خرید لوازم خانه به رنگ بژ یا ساخته شده با چوب رنگ روشن کاهش 14 درصدی داشته است. چوب های تیره حس گرما و راحتی را در فضا پخش می نمایند و در عین حال، بیان گر شخصیت و اصالت محیط هستند.

علت دیگری که از چوب های تیره استقبال می گردد، محدود نبودن استفاده از آن ها در زمان خاص و بعلاوه استفاده چند منظوره از آن ها است. مثلا یک میز کنسول قدیمی ساخته شده از چوب گردو به راحتی با هر وسیله دیگری هماهنگ می گردد.

2. پری دریایی

اگر از علاقمندان در پی کردن ترندهای شبکه های اجتماعی باشید می دانید که پری دریایی و دکوراسیون متناسب با پالت رنگی و حال وهوای آن این روزها حسابی هوادار پیدا نموده است. این دکوراسیون حس گذارندن تابستان در یک خانه ساحلی را ایجاد می نماید و رنگ های به کار رفته در آن احساس خنکی، نوستالژی و بعلاوه سرزندگی را القا می نمایند.

برای اجرای آن می توانید از پارچه های ساتن بنفش و آبی روشن، سنگ های شفاف بنفش، صورتی و آبی و بعلاوه اندازه زیادی صدف بهره ببرید. اگر اهل مسافرت به سمت سواحل هستید به راحتی تمام این سنگ ها و صدف ها را می توانید در ساحل پیدا کنید و بدون هیچ هزینه ای، خانه را به یک خانه ساحلی تبدیل کنید.

3. چراغ های کاغذی

چراغ های کاغذی یکی از آن عناصر دکوراسیون ترند تابستان سال جاری هستند که ریشه در تاریخ دارند. این چراغ ها الهام گرفته از چین باستان است و به پخش نور به صورت ملایم در سراسر خانه یاری می نماید. شما می توانید یکی از این چراغ ها را خریداری کنید اما اگر کمی حوصله داشته باشید، می توانید با چند برگ کاغذ و استفاده از روش اوریگامی یک چراغ کاغذی عالی بسازید.

4. فرش با طرح های خاص

فرض ها همواره به خانه شخصیت و آسایش می بخشند. در این روزها، افراد با فرش های طرح دار به کف خانه های خود رنگ و شخصیت ویژه اضافه می نمایند. مثلا با استفاده از فرش هایی با طرح های ترکمنی می توانید فضای سنتی ترکمن ها را بازسازی کنید.

اما اگر به سراغ بته جغه ها و شاخ وبرگ های مینیاتوری بروید، حال وهوای سنتی و اصیل ایرانی را در خانه جاری خواهید کرد. اگر هم دوست دارید فضایی نوستالژی داشته باشید، می توانید با انتخاب یک فرش لاکی رنگ با طرح های پرهوادار در سال های 1340 تا 1350، به راحتی فضا را تغییر دهید.

5. جواهرات برای خانه!

روزهایی که جواهرات فقط برای تزئین لباس شما بودند گذشته و حالا از جواهرات برای خانه هم استفاده می گردد. مثلا این وسایل دکوری زیبایی که در عکس بالا می بینید می توانند فضای کوچک اتاق ها به روشی منحصربه فرد زیبا نموده و بزرگ تر نشان دهند. استفاده از آینه ها، دستگیره های به سبک بوهو و قرار دادن گیاهان آپارتمانی در شیشه های کوچک و بزرگ در کنار این تزئینات می تواند فضا را بسیار رویایی و البته پرنور کند.

6. عناصر دکوراتیو وینتیج و کلاسیک

به دوران بازگشت الگوهای قدیمی خوش آمدید. آن ها قدمتی بزرگی می گذارند، بیشتر به شکل های دلپذیر، متنوع و یادآور دوران گذشته هستند. استفاده از این عناصر باعث می گردد فضای داخلی خانه شما منحصربه فرد و شاداب باقی می ماند اما پیچیدگی ها و عمق خاص خودش را هم داشته باشد.

در تابستان سال جاری استفاده از عناصر وینتیج و کلاسیک به شکل قدرتمندی وارد دکوراسیون ترند شده و هر جایی را که نگاه کنید حداقل یکی دو نشانه از آن را می بینید. قاب های گل دوزی شده، فنجان های چای به سبک انگلیس کلاسیک و یکی دو تابلوی تمبر یا اسکناس قدیمی به راحتی می تواند فضا را به سمت کلاسیک شدن راهنمایی کند.

مرور کلی

دکوراسیون ترند تابستان سال جاری از آنچه که فکرش را بکنید ساده تر و کم هزینه تر است. افراد بیشتر تمایل دارند از وسایل قدیمی ساخته شده از چوب های تیره استفاده نمایند، آثار هنری دست ساز یا لوازم وینتیج در خانه شان قرار دهند و بعلاوه علاقه زیادی به استفاده از صدف و سنگ های رنگارنگ ساحلی پیدا نموده اند. پس همانطور که می بینید به راحتی و با صرف هزینه ای بسیار کم، می توانید دکوراسیون خانه را تغییر دهید و به روز باشید.

منبع: nypost

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2381

به "6 ایده ساده و مقرون به صرفه برای اجرای دکوراسیون ترند تابستان 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ایده ساده و مقرون به صرفه برای اجرای دکوراسیون ترند تابستان 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید