80 درصد گردشگران خارجی با اولویت فرهنگی و مذهبی به ایران سفر می نمایند

به گزارش علی آباد جدید، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای سال 98 تا ابتدای مردادماه تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر نموده اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که 80 درصد گردشگران، فرهنگی و مذهبی هستند.

80 درصد گردشگران خارجی با اولویت فرهنگی و مذهبی به ایران سفر می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ولی تیموری امروز پنجشنبه 14 شهریور 98 در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور که با حضور مسئولان استان های همدان، کرمانشاه، لرستان و ایلام در استانداری همدان برگزار گردید، اضافه نمود: در این مدت سه میلیون گردشگر خارجی باهدف انجام سفرهای زیارتی، تفریحی و سلامتی به کشور ما سفر کردند.

او با اشاره به این که یک میلیارد و 400 میلیون نفر در سال 2018 در کل جهان گردشگری کردند، گفت: این تعداد سفرهای گردشگری دو سال زودتر از پیش بینی مجامع بین المللی رخ داد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان نمود: توسعه و اشتغال پایدار دغدغه فعالان حوزه گردشگری در جهان است.

او افزود: توسعه گردشگری روستایی شعار سال 2021 است که اجلاس جهانی آن با حضور 180 عضو جهانی به میزبانی مشترک کردستان و کرمانشاه برگزار می گردد.

تیموری با اشاره به این که سال گردشگری از 5 مهرماه به مدت یک سال شروع می گردد، بیان نمود: آموزش، مهارت و اشتغال شعار سال گردشگری سال 2020 است که بر اساس آن برنامه های گردشگری اجرا می گردد.

او ادامه داد: سال گذشته هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری ایران بازدید کردند که نسبت به سال ماقبل آن این آمار 52 درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: بیش از 80 درصد گردشگران خارجی با اولویت فرهنگی و مذهبی وارد کشور می شوند.

او بیان نمود: گردشگران با سه انگیزه زیارت، تفریح و گردشگری سلامت وارد ایران می شوند که درآمد خوبی از آن ها نصیب کشور می گردد.

تیموری اضافه نمود: بخش عمده ای از گردشگران از چهار استان منطقه سه کشور (ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان) وارد می شوند.

او گفت: گردشگری داخلی اولویت ما است و مزیت فوق العاده ای برای اقتصاد مقاومتی دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: اقامتگاه های بومگردی با سازوکار محلی و روستایی شکل دریافتد که روند اسکان گردشگران و توسعه روستاها را تسهیل می نمایند.

او تأکید کرد: جهت گردشگری غرب کشور از دی ماه 97 شروعشده است و بر اساس آن 10 استان مشمول این طرح می شوند.

تیموری ادامه داد: منطقه سه آمایشی تنوع اقلیم و فرهنگ رادارند و شامل اقوام آذری، لُر، کُرد، فارس و حتی عرب می گردد.

او ادامه داد: چهار اثر ثبت جهانی در این منطقه داریم که امیدواریم با ثبت جهانی هگمتانه و اورامانت زمینه های جذب بیشتر گردشگران فراهم گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدای سال جاری تورهای آشنا سازی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری غرب کشور شروع به کارکرده اند.

او با اشاره به این که منطقه سه کشور ویژگی های منحصربه فردی دارد، عنوان نمود: از سال 78 تا 80 برنامه ملی توسعه گردشگری با در نظر دریافت همه شاخصه ها شکل گرفت و بر اساس مطالعات بین المللی، همدان به عنوان پایلوت گردشگری کشور معرفی گردید.

تیموری گفت: افق 15 ساله بعدی برنامه ملی افق توسعه گردشگری در حال برنامه ریزی است و همچنان غرب کشور در اولویت گردشگری واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 385

به "80 درصد گردشگران خارجی با اولویت فرهنگی و مذهبی به ایران سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد گردشگران خارجی با اولویت فرهنگی و مذهبی به ایران سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید