آتش بس تکنولوژیک بین چین و ایالات متحده اتفاق می افتد؟

به گزارش علی آباد جدید، به نظر می رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در زمینه های مختلفی به تفاهم رسیده اند و محتمل است برخی از فشارهای دولت ترامپ در حوزه سایبری نیز مشمول تخفیف گردد.

آتش بس تکنولوژیک بین چین و ایالات متحده اتفاق می افتد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگرچه نگرانی های ایالات متحده در خصوص وضعیت حضور فناوری های چینی و نیمه چینی در بازار ایالات متحده به قوت خود باقیست، اما محتمل است به زودی شاهد برخی تغییر سیاست ها از سوی دولت ترامپ در حوزه تجارت الکترونیک با چین باشیم.

طبق گفته آدام پستن، رئیس موسسه اقتصاد بین المللی پترسون، کاهش ریسک این نوع مسائل می تواند واقعیت آنچه را که از مذاکرات در حال اجرا بین مقامات دو کشور چین و ایالات متحده انتظار داریم را روشن کند. فراموش نکنیم که بین دو کشور، پیچیدگی های متعددی در مورد نحوه نقل و انتقالات سایبری و اقلام الکترونیک وجود دارد.

با تور چین ما همراه اشید

اما این گمانه زنی ها از کجا شروع شد؟ به نظر می رسد موج نخست این امیدواری ها از برگزاری دو جلسه بحث برانگیز بین ترامپ و شی جی پینگ در حاشیه نشست گروه 20 شروع شد. جایی که برخی مدعی شدند محور این نشست ها مسائل تکنولوژیک بوده و مسئله انتقال تکنولوژی و سرقت مالکیت معنوی از شرکت های آمریکایی مورد بحث واقع شده است.

این روزها اغلب کارشناسان اقتصادی و فناوری در ایالات متحده، نگرانی هایی در خصوص انتقال فناوری های ایالات متحده به چین، نقض حقوق مالکیت معنوی و مسائل مربوط به جرایم سایبری دارند که به احتمال زیاد تبدیل به محور مرکزی مذاکرات تجاری میان دو کشور خواهد شد. بر همین اساس گمانه زنی ها برای احتمال تصویب یک قطعنامه هم وجود دارد.

با همه این امیدواری ها نمی توانیم فراموش کنیم که بسته شدن شکاف اعتماد بین چین و ایالات متحده چندان ساده نیست. طی ماه های گذشته چین متهم شد که در سرورهای شرکت های مطرحی مثل اپل تراشه جاسوسی گذاشته و حتی تماس های تلفنی ترامپ را شنود می نماید. بر این اساس مجموعه مسائل و نگرانی های امنیت ملی و ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین پیچیده تر از آنچه به نظر می رسد خواهد بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 162

به "آتش بس تکنولوژیک بین چین و ایالات متحده اتفاق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس تکنولوژیک بین چین و ایالات متحده اتفاق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید