ضرر هنگفت شرکت های آمریکایی از قطع ارتباط تجاری با چین

به گزارش علی آباد جدید، سیاستمداران آمریکایی باید با دقت به صدای منطقی بازرگانان خود گوش دهند و از تحریک قطع ارتباطات تجاری با چین و آسیب رسانی به شرکت های آمریکایی دست بردارند.

ضرر هنگفت شرکت های آمریکایی از قطع ارتباط تجاری با چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین الملل چین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یکی از مصاحبه های اخیر خود بار دیگر از قطع ارتباطات تجاری واشنگتن با پکن گفته و عنوان نموده است که آمریکا لزوما مجبور به تجارت با چین نیست. سیاستبازان آمریکایی در ماه های اخیر هر از چند گاهی مدعی این گونه سخن ها می شوند که در واقع تنها نوعی نمایش سیاسی سخت کوشانه اما ناکارآمد در سال انتخاباتی به شمار می آید.

اجازه ندادن به تجارت شرکت های آمریکایی با چین؟ این ادعا مثل قرصی سمی است که سیاستبازان آمریکایی به شرکت های آمریکایی می خورانند که با مخالفت شدید شرکت های آمریکایی رو به رو شده است. اگرچه سیاستبازان آمریکایی اغلب درباره تشویق به قطع ارتباطات تجاری با چین صحبت می نمایند اما تحت فشار محافل بازرگانی خود، آن ها نیز مجبور شده اند تا کمی از موضع خود عقب نشینی نمایند. این نیز ثابت نموده است که به اصطلاح قطع ارتباطات تجاری با چین چیزی بیش از یک نمایش از سوی سیاستمداران آمریکایی نیست. در آینده قابل پیش بینی، این نیز تنها به عنوان یک مفهوم واهی خواهد ماند.

در فرایند دنیای شدن امروز، هیچ کشوری نمی تواند ضمن جدایی خود از دنیا، رشد خود را تحقق بخشد. به ویژه در دوران پساکرونا، همه کشورها به بازگشایی ها و از سرگیری چرخه مالی و حفظ و تثبیت زنجیره صنعتی و زنجیره تامین خود نیاز پیدا می نمایند. بدین ترتیب، در این فرایند، کشورها تنها با همکاری می توانند با سربلندی از این دوره سخت خارج شوند.

تردیدی نیست که شرکت های آمریکایی به بازار چین نیاز دارند. آن ها نمی توانند و نمی خواهند چین را ترک نمایند. باید توجه کرد چین و آمریکا در 40 سال گذشته در زمینه های مالی، تجاری، فرهنگی و علمی و فنی به خوبی همکاری نموده اند، این نشان می دهد که همکاری دو طرف برد- برد بوده و هم دو کشور و هم مردم آن ها از آن بهره مند شده اند و نمی توان گفت که یک طرف از طرف دیگر استفاده نموده است.

سیاستمداران آمریکایی که علاقه مند به انجام نمایش های سیاسی هستند، باید با دقت به صدای منطقی بازرگانان خود گوش دهند و از تحریک قطع ارتباطات تجاری با چین و آسیب رسانی به شرکت های آمریکایی دست بردارند و مسوولیت شایسته خود در بهبود زودهنگام اقتصاد آمریکا که تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفته است را بر عهده گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1294

به "ضرر هنگفت شرکت های آمریکایی از قطع ارتباط تجاری با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر هنگفت شرکت های آمریکایی از قطع ارتباط تجاری با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید