آسیاب های ایران ساخت مواد را تا ابعاد 30 میکرون ریز می نمایند

به گزارش علی آباد جدید، یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته آسیابی فراوری کند که با ریز کردن مواد از 30 تا 500 میکرون در داروسازی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

آسیاب های ایران ساخت مواد را تا ابعاد 30 میکرون ریز می نمایند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آسیاب جت میل و به عبارت دقیق تر آسیاب با انرژی سیال از سرعت بالای جت هوا یا سایر گاز ها جهت انتقال انرژی به ذرات و خردایش آن ها استفاده می نمایند.

این آسیاب ها اساساً برای فراوری پودر با اندازه ذرات زیر 50 میکرون در انواع تناژ ها کاربرد دارند. در محفظه آسیاب هیچ بخش متحرکی وجود نداشته و فرآیند خردایش تنها به وسیله برخورد ذرات با یکدیگر اتفاق می ­افتد. از طرفی به این دلیل که برخوردی بین مواد و بدنه آسیاب وجود ندارد برای مواد حساس به آلودگی در صنایع دارویی و غذایی و … نیز بسیار مناسب هستند.

محمد حسینی مدیرعامل شرکت دانش بنیان سمات صنعت سپاهان درباره فعالیت این شرکت گفت: شرکت سمات صنعت سپاهان طراح و سازنده انواع مدل های میکرونایزر ها برای کاربرد های متفاوت است.

این فعال فناور درباره ویژگی های مهم و موثر دستگاه های فراوریی این شرکت اعلام کرد: توزیع اندازه ذرات بسیار بالا و یکنواخت، بدون دانه های فراری، ارائه محصولی با کیفیت بسیار بالاتر، محصول بدون آلودگی و آهن آزاد، همچنین با کنترل دمای مواد در حین آسیاب کاری نابودی خواص و ویژگی های محصول جلوگیری می گردد.

وی به یکی از فراوریات این شرکت به نام آسیاب یونیورسال که برای مواد دارویی، شیمیایی و غذایی نرم تا سخت مورد استفاده قرار می گیرد اشاره نمود و گفت: آسیاب یونیورسال به منظور بازدهی بالا، کیفیت بالا، نگه داری آسان و ایمنی در استفاده طراحی شده است. این آسیاب­ ها برای دستیابی به مشخصات مورد احتیاج صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی توسعه پیدا نموده است.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به آسیاب کردن بسیار ریز (30 تا 500 میکرون)، دسترسی آسان و قابل تعویض بودن ادوات آسیاب، سرعت قابل تنظیم دستگاه، قابلیت انتخاب خروجی از پایین یا به شکل مارپیچ و قابلیت طراحی به صورت مقاوم در برابر انفجار اشاره نمود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین درباره کاربرد های این دستگاه گفت: آسیاب­ های یونیورسال و کلاسیفر های هوایی با ملاحظات بهداشتی و تمیزکاری آسان طراحی شده ­اند و بنابراین برای طیف وسیعی از کاربرد های غذایی مناسب هستند، از محصولات کریستالی (بلوری) سخت از قبیل: شکر یا نمک تا محصولات نرم، فرآورده ­های فیبردار مانند گندم، جو و جو دو سر.

وی ادامه داد: حداکثر بهداشت و قابلیت تمیزکاری کامل مهم ترین عوامل در صنعت لبنیات است؛ بنابراین این ملزومات به آسانی با این تکنولوژی آسیاب­ قابل دستیابی هستند که محصولات آسیاب شده شامل پودر مایه پنیر، کیسین (پروتئین شیر)، لاکتوز و پودر شیر می تواند باشد.

این فعال فناور درباره فروش این دستگاه ها در خارج از کشور نیز گفت: قراردادی برای فروش دستگاه های فراوریی این شرکت با یک شرکت عراقی منعقد شد که ارزش ریالی این قرارداد 700 میلیون تومان بوده است.

حسینی از میزان اشتغال زایی اجرا شده در این شرکت گفت: به صورت مستقیم 39 نفر با فراوریات این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این فعال فناوری نمونه مشابه فراوریات این شرکت به کشور وارد می گردد که عموما این تجهیزات ساخت چین و یا کشور های اروپایی است که به لحاظ کیفیت به فراوریات اروپایی بسیار نزدیک است و از نظر قیمت نیز دستگاه های این شرکت بسیار ارزان تر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 716

به "آسیاب های ایران ساخت مواد را تا ابعاد 30 میکرون ریز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیاب های ایران ساخت مواد را تا ابعاد 30 میکرون ریز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید