آغاز اصلاح سیاهه آلاینده های هوای مشهد

به گزارش علی آباد جدید، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تهیه سیاهه آلاینده های هوای کلانشهر مشهد وارد مرحله اصلاحات و رفع اشکالات شده است.

آغاز اصلاح سیاهه آلاینده های هوای مشهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد عرفانی افزود: با تهیه و تکمیل این سیاهه، منابع آلاینده هوای مشهد به طور دقیق با معین سهم آلایندگی و شمار خودروهای فرسوده در این شهر معین می گردد.

وی ادامه داد: تهیه این سیاهه با همکاری شهرداری مشهد و در قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف با نظارت این اداره کل از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون طرح اولیه این سیاهه تهیه و تدوین شده و پس از جلسه مشترک در این زمینه وارد مرحله اصلاحات و رفع مسائل شده است.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده با نهایی شدن این سیاهه شاهد اعلام وظیفه دستگاه ها و مجموعه های مرتبط و اجرای دستورالعمل های مربوطه باشیم.

معاون محیط زیست خراسان رضوی افزود: در اجرای این طرح همه منابع آلاینده با میزان سوخت مصرفی و بار آلایندگی ایجاد شده معین می گردد و در این بین تعداد و اطلاعات دقیق خودروهای فرسوده و نیازمند نوسازی نیز معین می گردد.

وی ادامه داد: مردم کلانشهر مشهد از ابتدای امسال تا به امروز 35 روز هوای پاک، 249 روز هوای سالم، 53 روز هوای ناسالم برای افراد حساس و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد را تجربه کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 896

به "آغاز اصلاح سیاهه آلاینده های هوای مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز اصلاح سیاهه آلاینده های هوای مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید