تور فرانسه: آمریکا باز هم فرانسه را دور زد

به گزارش علی آباد جدید، ایسنا نوشت:وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی ناوچه های نیروی دریایی این کشور به دولت آتن را که توافق ماه سپتامبر میان فرانسه و یونان را به چالش می کشد، تایید نموده است.

تور فرانسه: آمریکا باز هم فرانسه را دور زد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت، فروش 6.9 میلیارد دلاری چهار فروند ناوچه ضربتی ساخت کمپانی لاکهید مارتین آمریکا به یونان را تایید کرد و این درست 10 هفته پس از آن صورت می گیرد که آتن یک تفاهم نامه را با پاریس منعقد کرد تا در معامله ای مشابه از فرانسه ناو خریداری کند.

این آژانس بعلاوه برنامه 2.5 میلیارد دلاری لاکهید مارتین را برای تقویت و ارتقای ناوچه کلاس MEKO یونان شامل افزودن و ارتقای سیستم های تسلیحاتی و الکترونیکی تایید نموده است.

این توافق تسلیحاتی نشان می دهد که فرانسه با یک تهدید نو تجارت تسلیحاتی پس از توافق آکوس میان آمریکا، استرالیا و انگلیس روبرو شده است.

فرانسه بر سر توافق آکوس سفرایش را از آمریکا و استرالیا فراخواند و این پیمان را خنجری از پشت از سوی متحد خود دانست چون کانبرا توافق چندین میلیادر یورویی برای خرید زیردریایی های متعارف فرانسوی را به هم زده و با آمریکا وارد معامله شد.

دو هفته پس از آن ماجرا، نخست وزیر یونان تفاهم نامه ای را با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به منظور خرید سه یا چهار فروند ناوچه فرانسوی بلهارا به ارزش سه میلیارد یورو امضا کرد.

این ناوهای فرانسوی که قرار بود به وسیله گروه ناوال فرانسه ساخته شوند برای سال 2024 به یونان تحویل داده می شدند. در این توافق، دو طرف باید تا خاتمه امسال میلادی منتظر می ماندند تا توافق نهایی امضا می شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2024

به "تور فرانسه: آمریکا باز هم فرانسه را دور زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: آمریکا باز هم فرانسه را دور زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید