آمریکا باید همه تحریمهای هستهای علیه ایران را لغو کند

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارچه چین، هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه ایران سخن گفت.

آمریکا باید همه تحریمهای هستهای علیه ایران را لغو کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص توضیح داد: شرایط کنونی (موضوع) هسته ای ایران بسیار حساس و پیچیده است. بدون توجه به اینکه اوضاع چگونه پیش می رود، حفظ و اجرای برجام باید پیش شرط هرگونه راه چاره سیاسی یا دیپلماتیک برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران باشد.

وی در این باره ادامه داد: امیدواریم که همه (طرف ها) آرامش خود را حفظ نموده، از خود خویشتن داری نشان دهند، برای حفظ برجام به اجماع رسیده و به دنبال بازگشت فوری بدون قید و شرط آمریکا به این توافق و نیز برداشتن همه تحریم های مرتبط باشند.

هوا چون اینگ در ادامه افزود: اشکار است که برجام پاسخی برای تمام مسائل امنیتی در منطقه نیست. چین پیشنهاد ایجاد چارچوب مصاحبههای چندجانبه در خاورمیانه و خلیج فارس را به طرفین داده است تا نگرانی های خود را به وسیله مصاحبه حل و فصل نموده و به اجماعی جدید در مورد حفظ صلح و ثبات منطقه ای دست یابند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد. واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1489

به "آمریکا باید همه تحریمهای هستهای علیه ایران را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باید همه تحریمهای هستهای علیه ایران را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید