درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن

به گزارش علی آباد جدید، فارس نوشت:بیش از 100 قانونگذار آمریکایی با ارسال نامه ای به وزارت خارجه کشورشان از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور را ترک کند.

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن

این نامه به ابتکار مایکل مک کاول، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تنظیم شده و 109 همکار دیگر او، نامه را امضا نموده اند.

نمایندگان آمریکایی که همگی از حزب جمهوری خواه هستند در این نامه خطاب به بایدن نوشته اند: ما این نامه را نوشته ایم تا از شما بخواهیم فوراً از مذاکرت بی حاصل برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را متوقف نموده و به جای آن با قدرت تحریم های موجود علیه ایران، به خصوص درباره تجارت نفت میان ایران و چین را اجرا کنید.

ادعاهای این نمایندگان در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و حتی مقام های آمریکایی اذعان نموده اند که تیغ تحریم ها علیه ایران کند شده و اقتصاد ایران در حال خنثی کردن آثار تحریم ها است.

به عنوان مثال، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا حدود دو هفته پیش اعتراف کرد تحریم ها علیه ایران فرسوده شده اند بدون آنکه نتایج مدنظر واشنگتن را داشته باشند.

نشریه نیویورکر در گزارش مفصلی درباره برنامه هسته ای و موشکی ایران نوشته ایران در برابر فشارها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ عقب نشینی نکرد بلکه به برنامه های موشکی و هسته ای خود سرعت بخشید.

مقام وزارت خارجه آمریکا که نیویورکر اشاره ای به نام او ننموده گفته بود که گزینه هایی نظیر تحریم ها فرسوده شده اند. او افزود: تحریم، به وضوح، نتایجی که همه ما می خواستیم را به بار نیاوردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2107

به "درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید