تور فرانسه: پیوستن فرانسه به ائتلاف دریایی برای اجرای تحریم ها ضد کره شمالی

به گزارش علی آباد جدید، منابع خبری مدعی شده اند نیروی دریایی فرانسه به ائتلاف سازمان ملل برای نظارت بر اجرای تحریم ها ضد کره شمالی پیوسته است.

تور فرانسه: پیوستن فرانسه به ائتلاف دریایی برای اجرای تحریم ها ضد کره شمالی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها روز دوشنبه از تشدید کوشش های غرب برای نظارت بیشتر بر اعمال تحریم های کره شمالی اطلاع دادند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در همین زمینه از حضور تیمی از خدمه نیروی دریایی فرانسه در شبه جزیره کره برای نظارت دقیق بر اعمال تحریم های کره شمالی اطلاع داد.

بر اساس این گزارش،این ماموریت بخشی از طرح سازمان ملل در اعمال تحریم علیه کره شمالی است و خدمه فرانسوی با حضور در پایگاه نظامی آمریکا در ژاپن با پروازهای تجسسی بر اعمال تحریم های کره شمالی را رصد می نمایند. در این ماموریت نیروهای فرانسوی با استفاده از هواپیماهای فالکون-200 با یاری 6 رادار به رصد اوضاع می پردازند. فرمانده تیم اعزامی فرانسه در این ماموریت گفت که ما چشم های سازمان ملل متحد هستیم.

این در حالی است که یک ناو جنگی آلمان نیز برای رصد به ادعای نقض تحریم های سازمان ملل ازسوی کره شمالی وارد ژاپن شده است.

به نوشته وبگاه ان کی نیوز وزارت دفاع ژاپن اعلام نموده که ناو آلمانی بایرن با اهداف آموزشی و رصد کره شمالی وارد منطقه شده است. این نخستین بار است که ناو آلمانی چنین ماموریتی را بر عهده گرفته است. آنگرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان چندی قبل در سخنرانی در اوایل ماه اوت هنگام حرکت این کشتی گفت:کشتی آلمانی برای مقابله با تهدید تسلیحات اتمی کره شمالی فعالیت های نظارتی را در دریا انجام خواهد داد.

کی آخیم شونباخ رئیس نیروی دریایی آلمان در آن موقع گفت: هدف نشان دادن این است که آلمان در کنار شرکای بین المللی خود از آزادی دریانوردی و حمایت از قوانین بین المللی در منطقه دفاع می نماید.

چندی پیش وزارت امور خارجه ژاپن اعلام نمود با فرانسه درخصوص پایش دور زدن تحریم ها به وسیله کره شمالی از جمله انتقال کشتی به کشتی کالا در دریا همکاری می نماید.

از سوی دیگر وزارت دفاع کانادا نیز اعلام نموده یک هواپیمای CP-140 را به منظور حمایت از اقدامات چند ملیتی برای مقابله با کوشش کره شمالی در راستای دور زدن تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به ژاپن اعزام نموده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز مدعی شد ه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد کره شمالی در حال دور زدن تحریم های غرب است.

این مقام انگلیسی ادعا کرد: [ناو] اِچ اِم اِس ریچموند که در دریای شرق چین مستقر است، کشتی هایی را شناسایی نموده که مظنون به نقض تحریم های سازمان ملل هستند و کشتی هایی را ردیابی نموده که فاقد پرچم واحد هماهنگی اجرا [تحریم ها] بوده اند.

والاس در بیانیه ای مدعی شد، کشتی هایی متعدد با ملیت های مختلف تحریم ها علیه کره شمالی را نقض نموده اند.

کره شمالی اما از برنامه انگلیس در استقرار دائمی دو رزمناو در منطقه آسیا و اقیانوسیه انتقاد کرد و آن را تحریک آمیز خواند.

در ماه می گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از عزم خود برای ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سخن گفته بود. جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر نموده و دیگر بر سیاست چانه زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت چهره به چهره با رهبر کره شمالی ملاقات و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال برطرف تحریم ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به علت زیاده خواهی های آمریکا به بن بست رسید و ناکام ماند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1998

به "تور فرانسه: پیوستن فرانسه به ائتلاف دریایی برای اجرای تحریم ها ضد کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: پیوستن فرانسه به ائتلاف دریایی برای اجرای تحریم ها ضد کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید