آژانس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصدی را به اطلاع کشورهای عضو رساند

به گزارش علی آباد جدید، منابع غربی گزارش دادند که آژانس بین المللی انرژی اتمی طی گزارشی تصمیم ایران برای شروع غنی سازی 60 درصدی را به اطلاع کشورهای عضو رسانده است.

آژانس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصدی را به اطلاع کشورهای عضو رساند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه شب به وقت تهران طی گزارشی تصمیم ایران برای شروع غنی سازی 60 درصدی را به کشورهای عضو اطلاع داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که خبرگزاری رویترز ادعا می نماید که آن را مشاهده نموده است، خطاب به کشورهای عضو گفته است: ایران، آژانس را از قصد خود برای شروع فراوری UF6 غنی شده تا سطح 60 درصد آگاه نموده است.

بعدازظهر سه شنبه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به سر می برد، از شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم اطلاع داد.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به نامه رسمی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای شروع غنی سازی 60 درصدی گفت که مقدمات اجرایی این کار امشب (سه شنبه 24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شروع خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1700

به "آژانس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصدی را به اطلاع کشورهای عضو رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصدی را به اطلاع کشورهای عضو رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید