تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: با فرانسه رفتار غیرقابل قبولی شده است

به گزارش علی آباد جدید، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه ای در واکنش به توافق اخیر میان آمریکا، انگلیس و استرالیا گفت که رفتار غیر قابل قبولی با فرانسه که یکی از کشورهای عضو بوده، شده است.

تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: با فرانسه رفتار غیرقابل قبولی شده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ون در لاین رئیس کمیسون اروپا روز دوشنبه گفت که سوالات زیادی باید درباره توافق زیردریایی فرانسه و استرالیا پاسخ داده گردد.

وی که با شبکه خبری سی ان ان مصاحبه می کرد، اضافه نمود: با یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شیوه ای که غیرقابل قبول بوده رفتار شده است بنابراین خواهان آن هستیم که بدانیم چه اتفاقی و چرا افتاده است و نخست باید این موضوع شفاف گردد.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا بامداد روز پنجشنبه توافقنامه ای برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا نموده و بیان کردند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه عظیم این توافق خواهد بود، کانبرا پس از این توافق بیان کرد که توافق 90 میلیارد دلاری زیر دریایی با پاریس را فسخ خواهد نمود.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف نموده است. در ادامه این تنش ها، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه که قرار بود طی هفته جاری در مرکز انگلیس برگزار گردد لغو شد.

فرانسه بعلاوه در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرا و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

بعد از اعتراض های فرانسه درباره توافق اخیر استرالیا با آمریکا و فرانسه، منابع رسانه ای غربی خبر دادند امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درصدد رایزنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

بنابر گزارش اسکای نیوز، رئیس جمهور فرانسه طی چند روز آینده با رئیس جمهور آمریکا در مورد اقدام استرالیا در لغو سفارش زیر دریایی از پاریس به نفع توافق امنیتی سه جانبه با واشنگتن و لندن گفت وگو خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1912

به "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: با فرانسه رفتار غیرقابل قبولی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا: با فرانسه رفتار غیرقابل قبولی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید