اتحادیه اروپا به دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین متهم شد

به گزارش علی آباد جدید، نماینده هلند در مجلس اروپا از مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا درخواست کرد درخصوص فشار پکن جهت تغییر متن گزارش اطلاع رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا شرح دهد.

اتحادیه اروپا به دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین متهم شد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جهت پاسخ به ادعاهای مطرح شده در زمینه دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین تحت فشار قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه گاردین، بارت گروتیوس نماینده هلند در مجلس اروپا در نامه ای به بورل خواهان شرح رسمی و کامل درباره فشار پکن برای اعمال تغییر در گزارش اطلاع رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا شد.

گروتیوس به گاردین گفت، در این گزارش که روز گذشته از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد، جزئیات مربوط به ادعاهای غلط دولت چین حذف شده اند.

نماینده هلند در مجلس اروپا مدعی شد: این آخرین باری نخواهد بود که چین در سیاست های داخلی اتحادیه اروپا دخالت می نماید. وی اضافه نمود بروکسل باید این پیغام روشن را ابلاغ کند که اگر چنین چیزی صحت دارد، هرگز در آینده تکرار نخواهد شد.

با این حال این گزارش مدعی شده است: فشار مداوم و هماهنگ توسط بعضی عوامل، نظیر منابع چینی اعمال شده است تا تقصیرات مربوط به شیوع [ویروس کرونا] به شکل همه گیری جهانی نادیده گرفته شده و درعوض همکاری های دوجانبه برجسته شوند.

همچنین در این گزارش آمده است: شواهد قابل توجهی از عملیات مخفیانه چینی ها در رسانه های اجتماعی وجود دارد.

ابهام درخصوص این گزارش اتحادیه اروپا از زمانی شروع شد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد، مقامات بروکسل انتشار این گزارش را به تأخیر انداخته و آن را بازنویسی نموده اند.

نیویورک تایمز ادعا کرد نامه یکی از مقامات سرویس خارجی اتحادیه اروپا به همکارانش را در دست دارد که در آن آمده است: چینی ها تهدید می نمایند اگر گزارش بیرون بیاید واکنش نشان خواهند داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1072

به "اتحادیه اروپا به دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید