از بازیگران نو سرقت پول تا مونولوگ های ماندگار؛ بهترین های هنر و سینما

به گزارش علی آباد جدید، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های هنر و سینما، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از بازیگران نو سرقت پول تا مونولوگ های ماندگار؛ بهترین های هنر و سینما

سریال وایکینگ ها؛ 10 نکته که به طرز عجیبی از لحاظ تاریخی دقیق هستند

سریال پیروز وایکینگ ها، یک ادیسه عمیق و مجذوب کننده است که بر اساس فرهنگ و رویدادهای اسکاندیناوی در اروپا و قرن نهم ساخته شده است. مایکل هرست، خالق وایکینگ ها، چندین برداشت آزادانه در طی این مجموعه داشته و خلاقیت به کار برده است و این مجموعه در بسکمک از موارد، بیشتر به فیلم 300 شباهت دارد تا ریشه های تاریخی آن. بسکمک از این جزئیات (حداقل در بعضی از سطوح) به طور دقیق، تاریخ یا فرهنگ واقعی وایکینگ ها را همان طور که مستند است، منعکس می کنند.

فیلم جاودانگان تعیین می کند چرا آن ها به انتقام جویان کمک نکردند

جاودانگان مانند فیلم شانگ چی، گروه تازهی از شخصیت ها را به دنیای سینمایی مارول معرفی می کند. این فیلم، داستان جمعی از موجودات جاودانه را روایت می کند که هزاران سال است بر روی زمین زندگی می کنند و تا به امروز در مسائل آن، هرگز مداخله نکرده اند. هم چنین در این اثر شاهد ظهور یک نژاد شیطانی معروف به دویانت ها هستیم. در این فیلم، ستارگان مشهور هالیوود، مانند آنجلینا جولی و سلما هایک و بازیگران تازه کاری مانند بری کئوگان و لیا مک هیو، در کنار بازیگران بازی تاج و تخت، کیت هرینگتون و ریچارد مدن بازی می کنند.

10 فیلم ترسناک که در لباس مبدل عرضه شدند!

چه چیزی باعث می گردد تا یک فیلم تحت نام ترسناک شناخته گردد؟ درست است، باید ترسناک، تعلیق آمیز و تکان دهنده باشد و احتمالا کسی با مرگ ناگوار و ناراحت کننده روبرو گردد، هرچند که لازم هم نباشد. نکته این است که برای اینکه بتوانیم یک فیلم را در ژانر ترسناک قرار دهیم، باید عنصری از ترس در آن وجود داشته باشد. فیلم هایی که حاوی تمام ویژگی هایی که قبلا ذکر کردیم هستند و در عین حال عموما ترسناک شناخته نمی شوند چطور؟ این بسیار قابل ملاحظه است که فیلم هایی ساخته می شوند که در واقع ترسناک هستند اما در این دسته قرار نمی گیرند.

15 شخصت انیمه ای قدرتمند از ضعیف ترین تا قوی ترین

قدمت انیمه به بیش از صد سال قبل برمی گردد. اولین فیلم انیمه ای که در تاریخ ثبت شده مربوط به سال 1917 است. از آن زمان تا به حال، انیمه با پوشش شعاع گسترده ای از موضوعات و گونه های مختلف و با تکیه بر مصالح داستانی و غیرداستانی، به جایگاه مستحکمی رسیده است و کلی شخصیت خیالی قدرتمند و معرکه هم خلق کرده است. همچون کل کل بین هواداران DC و مارول بر سر قوی ترین ابرقهرمان های تاریخ، در دنیای انیمه هم همیشه بحث های زیادی بر سر قوی ترین شخصیت ها درمی گیرد.

بازیگرهای تازهی به فصل پنجم سریال سرقت پول (Money Heist) اضافه شد

بنا بر گزارش ورایتی پاتریک کریادو، میگل آنخل سیلوستره و خوزه مانوئل سِدار سه بازیگر تازه فصل پنجم سریال سرقت پول هستند. کریادو قرار است در نقش رافائل، پسر شخصیت برلین (پدرو آلنسو) ظاهر گردد و سیلوستره و قرار است نقش رِنه، معشوقه شخصیت توکیو (اورسولا کوربیرو) را بازی کند. سِدار هم برای نقش فرمانده نیروهای ویژه ساگاستا انتخاب شده است. با توجه به شخصیت های تازهی که قرار است به فصل پنجم اضافه شوند، در کنار درگیری های بزرگی که در قسمت های پایانی سرقت پول انتظارمان را می کشند، سکانس های احساسی زیادی هم در این فصل وجود خواهد داشت.

30 فیلم فانتزی برتر تاریخ سینما؛ از ارباب حلقه ها تا کلاسیک های جیبلی

در این مطلب به سراغ کارگردانان مهمی خواهیم رفت که در ساخت فیلم های فانتزی تبحر عجیبی دارند. فیلم سازانی که شاید تعدادی از آن ها در مجموع تنها یک اثر فانتزی ساخته باشند اما ثابت کرده اند که اگر در زمان و مکان مناسبی قرار گیرند و بخواهند در چنین ژانر مهمی فیلم بسازند، روحشان را به گونه ای استادانه به پرواز درمی آورند. از ژان کوکتو تا گی رمو دل تورو و از تیم برتون تا هایائو میازاکی و افراد دیگر، این ها فیلم سازانی هستند که از لحاظ روانی قدرت مبحث فرار را به خوبی درک می کنند. گاهی اوقات باید از بُعد جسمانی اتان خارج شوید و به دنیا خیال و رویا سفر کنید. هنری که منجر به فرار ما از واقعیت گردد، در نهایت خود حقیقی امان را به ما بازمی گرداند.

15 سریال تاریخی برتر بر اساس امتیاز IMDb

بعضی از سریال های تاریخی بر اساس زندگی یک شخص واقعی هستند و بعضی دیگر بر اساس یک کاراکتر ساختگی و خیالی ساخته می شوند. بعضی از مجموعه ها که روی یک شخصیت واقعی و تاریخی تمرکز می کنند، همیشه از لحاظ تاریخی دقیق نیستند. پس سؤالی که پیش می آید این است که آیا تماشای آن ها برای ما سرگرم کننده است؟ طبیعتا بله، چرا که آن اشخاص، بسیار محبوب هستند.

30 مونولوگ برتر تاریخ سینما که فیلم ها را جاودانه کردند

وقتی به لحظه ای از فیلم می رسیم که قرار است مونولوگی درخشان و به یادماندنی ببینیم و بشنویم فوری می فهمیم، لحظه ای به خصوص در فیلم که حس وحالمان را تغییر می دهد و می فهمیم شاهد اتفاقی تاریخی هستیم. این ها لحظاتی هستند که بعد از دیدنشان گریه کردیم، خندیدیم و خیلی وقت ها هم به خودمان آمدیم و گفتیم: عجب، هیچ وقت این شکلی به قضیه فکر نکرده بودم. اشتباه برداشت نکنید، همه می دانیم که فیلم برداری و سبک بصری یک فیلم است که ماندگاری آن را در تاریخ سینما تضمین می کند، ولی یک فیلم نامه درست نوشته شده و دیالوگ ها و مونولوگ های به یادماندنی چیزی است که تمام این عناصر فنی را کنار هم قرار می دهد.

از جنگجویان کوهستان تا قصه های جزیره؛ 18 سریال خارجی نوستالژیک تلویزیون

این اقبال به سریال های خارجی در دهه هفتاد شکل دیگری به خود گرفت و با پخش مجموعه های پلیسی جنایی اروپایی، مخاطب هم بیشتر به این نوع محصولات اقبال نشان داد. اما از اواخر دهه هشتاد و تغییر مدیریت هایی که در سازمان صدا و سیما رخ داد، تلویزیون کمتر به سمت پخش سریال های روز دنیا رفت و همین موضوع به یکی از نقطه ضعف های بزرگ رسانه ملی بدل شد که هنوز هم این فرایند ادامه دارد. مرور سریال های نوستالژیک تلویزیون اتفاق خوبی است که گاهی حتی نام بردن از آن ها با حجم بزرگی از خاطرات همراه می گردد.

6 کتاب که برای تربیت فرزندان پیروز باید بخوانید

برای والدینی که می خواهند درک بهتری از فرزندان خود داشته باشند و آن ها را درست تربیت کنند، کتاب های زیادی تا به امروز نوشته شده که بسیار مفید هستند و هر پدر و مادری باید آن ها را بخواند تا از راهکارهایشان الهام بگیرد. حضور بچه مانند یک بوم خالی در دستان پدر و مادر است که باید به این بوم خالی رنگ و نقش دهند و روح و فکر کودک را شکل ببخشند. بیشتر کتاب های مربوط به فرزند پروری بر تربیت مثبت، ایجاد ارتباط، روابط مثبت بین والدین و فرزندان، درک مغز کودک درحال رشد و تربیت عالی متمرکز شده است.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1884

به "از بازیگران نو سرقت پول تا مونولوگ های ماندگار؛ بهترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازیگران نو سرقت پول تا مونولوگ های ماندگار؛ بهترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید