استان کامپانگ پت در یک نگاه

به گزارش علی آباد جدید، استان کامپانگ پت تایلند با سابقه تاریخی 700 ساله، ویرانه های بسیاری را از پادشاهی سوخوتای در خود جای داده است. این استان مقصدی مهم برای گردشگران علاقمند به تاریخ تایلند به شمار می رود.

استان کامپانگ پت در یک نگاه

استان کامپانگ پت یکی از استان های کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این استان که در قسمت شمال مرکزی واقع شده است، با استان های سوکوتای، فیتسانولوک، فیچیت، ناخون ساوان و تاک همسایه است. مرکز این استان کامپانگ پت نام دارد.

استان کامپانگ پت حدود 730 هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد 8.6 هزار کیلومترمربع دارد. بیش از 90٪ مردم کامپانگ پت را بودایی ها تشکیل می دهند و در رده های بعدی مسلمانان و مسیحیان با جمعیتی کمتر از 10٪ قرار دارند. زبان ساکنان این استان تایلندی است.

کامپانگ پت در کنار دیگر استان های تایلند، تحت حکومت پادشاهی مشروطه واقع شده است. بزرگان ارتش در راس حکومت واقع می شوند و دولت از قوه های مجریه، مقننه و قضایی تشکیل می شود. نوع اداره کشور نیز به سیستم پارلمانی وست مینستر شباهت دارد.

در قرن 14 میلادی و در طول پادشاهی سوخوتای، کامپانگ پت، مرکز کنونی استان، چاکانگرائو نام داشت و شهری سلطنتی به شمار می رفت. این شهر در طول پادشاهی سوخوتای و همچنین آیوتایا بخشی از سیستم دفاعی سلطنت را شکل می داد.

آب و هوای استان کامپانگ پت، استوایی است. میزان بارندگی در تابستان زیاد است و در فصل های سردتر کاهش می یابد. دمای متوسط حدود 27 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به این استان، با فاصله ی حدودی 350 کیلومتر، فرودگاه های سوارنابومی بانکوک و دون موانگ است. این شهر فاقد سیستم حمل و نقل ریلی است و نزدیک ترین ایستگاه قطار در شهر فیتسانولوک واقع شده است. برای ورود مستقیم به این استان می توان از اتوبوس های کامپانگ پت که از ترمینال های بانکوک و چیانگ مای حرکت می کنند، استفاده کرد. برای جابجایی درون شهری توک توک ها، تاکسی ها، تاکسی های موتوری و سانگتیو سرویس های مناسبی ارائه می دهند.

معروف ترین سوغاتی این استان موزهای بومی است. این موزهای کوچک و گرد که موز تخم مرغی نامیده می شوند، طعمی بسیار شیرین دارند. از دیگر سوغاتی ها می توان به دست سازهای بومی و صنایع دستی چوبی و حصیری اشاره کرد. شما برای خرید می توانید به بازار شبانه کامپانگ پت (Night market) و بازار موز (Banana market) سر بزنید.

پارک تاریخی کامپانگ پت (Kamphaeng Phet Historical Park) محبوب ترین جاذبه تاریخی و از دیدنی های استان کامپانگ پت به شمار می رود. این پارک که شامل ویرانه هایی از پادشاهی سوخوتای است، بخشی از میراث جهانی یونسکو را تشکیل می دهد.

از دیگر جاذبه های تاریخی این استان می توان به موزه ملی کامپانگ پت (The Kamphang Phet National Museum) و منطقه تاریخی وات پرا سی آریابوت (Wat Phra Si Ariyabot) اشاره کرد.

معابد و مکان های مقدس یکی از دیدنی های استان کامپانگ پت است، که از آن جمله معبد وات پرا بروماتات چدیارام (Wat Phra Borommathat Chediyaram)، معبد وات چانگ روپ (Wat Chang Rop)، معبد وات تپ مولی (Wat Thep Molee) و وات بو سامسائن (Wat Bo Samsaen) را می توان نام برد.

چشمه های آبگرم پرا روانگ (Phra Ruang Hot Springs)، پارک ملی کلونگ لان (Khlong Lan National Park) و پارک ملی مائه وونگ (Mae Wong National Park) از دیگر دیدنی های استان کامپانگ پت است.

منبع: کجارو / tourismthailand.org / tripadvisor.com / en.wikivoyage.org / en.wikipedia.org
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 668

به "استان کامپانگ پت در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کامپانگ پت در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید