انواع ویزا را بشناسید

به گزارش علی آباد جدید، معمولا در قوانین کشورهای مختلف، چند نوع ویزا، برای مهاجرانی که قصد دارند آن کشور را برای زندگی انتخاب نمایند، تعریف می گردد. به عبارت ساده تر برای اینکه بتوانید به یک کشور دیگر بروید؛ راه ها و ویزاهای مختلف وجود دارد. نوع این ویزا براساس هدف شما از سفر مشخص می گردد. مثلا اگر به قصد کار کردن راهی کشور دیگری شوید باید یک نوع ویزا بگیرید و اگر برای تحصیل مهاجرت می کنید؛ یک نوع ویزای دیگر. در این مطلب قصد داریم درباره انواع ویزا حرف بزنیم. اگرچه ممکن است این انواع در هر کشور، بسته به قوانین آن متفاوت باشد اما در اینجا سعی می کنیم درباره رایج ترین ویزاها حرف بزنیم.

انواع ویزا را بشناسید

آشنایی با انواع ویزا

ویزا را باید یکی از اصلی ترین مدارکی دانست که برای سفر به کشورهای دیگر باید داشته باشید. همانطور که بالا هم اشاره شد برای اهداف مختلف باید ویزاهای متفاوت بگیرید. بعضی از رایج ترین ویزاهای موجود به توضیح زیر هستند:

ویزای توریستی Tourist Visa

ویزای توریستی یکی از رایج ترین انواع ویزاهاست که معمولا همه کشورها آن را صادر می نمایند. این ویزا معمولا برای سفرهای کوتاه مدت است و به صورت 30 روزه یا حداکثر 90 روزه صادر می گردد. این ویزاها را معمولا برای گشت و گذار و تورهای تفریحی استفاده می نمایند.

ویزای کاری Business Visa

ویزای کاری مجور حضور متقاضی برای پیدا کردن شغل در آن کشور است. در بسیاری از کشورها دریافت این ویزا نسبت به سایر موارد سخت تر است، مگر اینکه آن کشور به طور جدی به نیروی کار احتیاج داشته باشد. این ویزا بیشتر از ویزای توریستی ماهیت مهاجرتی دارد و به همین علت هم سختگیری و حساسیت های بیشتری روی آن اعمال می گردد.

ویزای ترانزیت Transit Visa

ویزای ترانزیت از همه موارد کوتاه مدت تر است و به این منظور صادر می گردد که برای رفتن به یک مقصد دیگر در آن کشور توقف کنید. با این ویزا می توانید چند ساعتی را که منتظر پرواز بعدی هستید در آن کشور بگردید. در بعضی از کشورها حتی اگر بخواهیم این زمان را در فرودگاه بمانید هم داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.

ویزای دانشجویی Student Visa

این ویزا همانطور که از نامش پیداست برای افرادی صادر می گردد که قصد تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آن کشور را دارند. این اقامت فقط تا خاتمه تحصیل آن شخص تمدید می گردد و پس از آن اگر قصد ماندن در آن کشور را دارید؛ باید ویزای دیگری بگیرید.

ویزای مهاجرتی Immigration Visa

این نوع ویزا به کسانی داده می گردد که می خواهند به صورت دائم در آن کشور بمانند. اگرچه مهاجرت به معنای شهروندی نیست اما با اخذ این ویزا تا حد زیادی به اخذ شهروندی یک کشور نزدیک خواهید شد. اخذ این ویزا شرایط ویژه ای را طلب می نماید و نسب به دیگر انواع ویزا سخت گیری بسیار بیشتری دارد.

ویزاهای یک بار ورود و چند بار ورود

در یک تقسیم بندی دیگر ویزاها را می توان به یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم کرد. با ویزای یک بار ورود امکان یک بار سفر را به مقصدتان خواهید داشت اما در صورت داشتن ویزای چند بار ورود، اگر از آن کشور خارج شوید، اجازه دارید بدون گرفتن ویزای تازه، دوباره وارد آن شوید.

روش های اخذ ویزا

شما می توانید برای اخذ ویزا از روش های مختلفی اقدام کنید که در ادامه بعضی از این روش ها را با هم آنالیز خواهیم کرد.

ویزاهای الکترونیکی

در صورتی که امکان دریافت ویزای الکترونیکی برای کشوری وجود داشته باشد، احتیاجی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری نیست و با سرعت بیشتری فرایند اخذ ویزایتان پیش خواهد رفت. تیم توریک می تواند ویزای الکترونیکی عمان، امارات، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، ازبکستان، تاجکستان، کامبوج و زامبیا را به صورت آنلاین برایتان دریافت کند. مثلا شما می توانید ویزای توریستی دبی را به صورت آنلاین از ما دریافت کنید.

ویزای سفارت

این ویزا به این صورت است که باید برای وقت سفارت حضورا به سفارت آن کشور بروید. تیم توریک می تواند به راحت ترین روش این نوع ویزا را برای تمام کشورهای حوزه شنگن، انگلیس، فیلیپین، تایلند، نپال، الجزایر، روسیه، برزیل، مالزی و ... دریافت نماید. مثلا وقت سفارت انگلیس در این دسته قرار می گیرد.

ویزای در بدو ورود

این نوع ویزا را هم می توانید به محض ورودتان به آن کشور، در مرز یا فرودگاه دریافت نمایید.

کلام آخر

در این مطلب درباره انواع ویزا و روش های اخذ آن حرف زدیم. باید بدانید که مواردی همانند کامل بودن مدارک، تمکن مالی و سابقه سفر در اینکه پیروز به اخذ ویزا می شوید یا نه تاثیر زیادی دارد. تیم توریک سعی دارد به راحت ترین روش ممکن و در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان ویزا اخذ کند. بنابراین اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید و نگران اخذ ویزا هستید؛ می توانید تمام سوالات و ابهاماتتان را با تیم توریک در میان بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2305

به "انواع ویزا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ویزا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید