اولیانوف: سیاسی کردن همکاری ایران و آژانس راهی به بن بست رسیده است

به گزارش علی آباد جدید، کننده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی از کشورهای عضو این سازمان خواست از برخورد سیاسی با موضوع همکاری ها با ایران خودداری کنند تا مسائل به جای مانده بطور عادی و باآرامش حل و فصل شوند.

اولیانوف: سیاسی کردن همکاری ایران و آژانس راهی به بن بست رسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، میخائیل اولیانوف کننده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته در نشست شورای حکام این سازمان گفت که طرف روسی از شرکای خود در آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد تا از سیاسی کردن موضوع همکاری ها با ایران، از جمله در خصوص مسائل مربوط به شناسایی ذرات هسته ای خودداری کنند.

این دیپلمات روس گفت: سئوالات به جای مانده در رابطه با فعالیت هسته ای ایران در رابطه با شناسایی ذرات هسته ای مستحق توجه چندانی از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به خاطر ماهیت تاریخی آن و حتی به عقیده من، جنبه ماقبل تاریخی آن، نیست و این مسئله در حال حاضر هیچ خطری از لحاظ توسعه سلاح های هسته ای بوجود نمی آورد. برخورد سیاسی با این موضوع تنها مانع از فعالیت عادی شورای حکام خواهد شد. همگی ما باید بیشتر روی امور و وظایف خود متمرکز شویم که هنوز بسیار زیاد است و باید انجام شوند .

اولیانوف در این رابطه از دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو این سازمان درخواست کرد تا تلاش کنند وخامت اوضاع پیرامون این مسائل کاهش یابد و از سیاسی کردن آنها خودداری کرده و به همکاری های با آرامش با طرف ایرانی ادامه دهند تا مسائل با خونسردی حل و فصل شوند.

کننده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین تأکید کرد که حدس و گمان های بدبینانه سیاسی و اعمال فشارها از خارج کاملاً غیرسازنده بوده و تنها اوضاع را به بن بست خواهد کشاند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1908

به "اولیانوف: سیاسی کردن همکاری ایران و آژانس راهی به بن بست رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: سیاسی کردن همکاری ایران و آژانس راهی به بن بست رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید