برنامه ورزشکاران ایران در روز نهم المپیک 2020

به گزارش علی آباد جدید، مسابقات کشتی بازیهای المپیک 2020 توکیو از فردا که روز نهم المپیک است شروع می گردد و دو ملی پوش ایران روی تشک می فرایند. علاوه بر این تیم ملی والیبال در دیداری حساس مقابل ژاپن به میدان می رود. ایران برای صعود به دور بعد باید مقابل ژاپن به پیروزی برسد.

برنامه ورزشکاران ایران در روز نهم المپیک 2020

کشتی

امین میرزازاده، فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کیم مین سئوک از کره جنوبی قرار می گیرد. او در شرایطی به مصاف اسم داران کشتی دنیا می رود که 11 کیلوگرم کمتر از وزن قانونی دارد و با 119 کیلوگرم وزن در رقابت های وزن 130 کیلوگرم مبارزه خواهد نمود.

کشتی گیر ایران در صورت پیروزی در مبارزه نخست مقابل کیم مین سئوک کره ای، در یک چهارم نهایی باید به مصاف میخاین لوپز دارنده 3 طلای المپیک و 5 طلای دنیا از کوبا برود. وزن معمول غول کوبایی حدود 133 کیلوگرم است.

علیرضا نجاتی، ملی پوش وزن 60 کیلوگرم، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آرمن ملکیان دارنده مدال طلای امیدهای دنیا 2019 از ارمنستان می رود و در صورت فزونی، در یک چهارم نهایی مقابل برنده مبارزه لنور تمیروف دارنده مدال برنز دنیا 2018 از اوکراین و المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک 2016 و یک نقره و 2 برنز دنیا از ازبکستان می رود.

رقابت های کشتی از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح شروع می گردد.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دیداری حساس از ساعت 15 و 10 دقیقه مقابل ژاپن به میدان می رود. این آخرین مسابقه ایران از مرحله گروهی است.

ایران با دو برد (مقابل لهستان و ونزوئلا) و دو باخت (مقابل کانادا و ایتالیا) در رده پنجم گروه خود نهاده شد و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه و صعود به یک چهارم نهایی، به بازی با ژاپن بستگی خواهد داشت.

ملی پوشان برای صعود به مرحله بعد باید حتما تیم ژاپن را شکست بدهند چون در صورت شکست با هر نتیجه ای، در گروه خود پنجم می شوند و از این رقابت ها حذف خواهند شد.

در این مسابقات از هر گروه 4 تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می نماید. سرگروهی در مسابقات مقدماتی بسیار حائز اهمیت است چرا که تیم سرگروه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم چهارم گروه مقابل می رود اما دوم یا سوم شدن تفاوتی ندارد چرا که بازیهای این تیمها با تیمهای دوم و سوم گروه مقابل به وسیله قرعه کشی معین می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1856

به "برنامه ورزشکاران ایران در روز نهم المپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ورزشکاران ایران در روز نهم المپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید