بهره برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن

به گزارش علی آباد جدید، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری چهارشنبه 22 مردادماه 99 ضمن بازدید از ظرفیت های شهرستان ترکمن با همراهی فرماندار این شهرستان در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان، گفت: بندر ترکمن باتوجه به برخورداری از هنرمندان بسیار توانمند، ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد.

بهره برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن

او بیان کرد: تأسیس اقامتگاه بوم گردی و راه اندازی موزه مردم شناسی از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل استان در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برنامه ریزی شده تا با هم افزایی دستگاه های اجرایی شهرستان با اعتبارات در نظر گرفته شده، در هفته دولت شاهد بهره برداری از فاز نخست جاده سلامت باشیم.

او افزود: عملیات اجرایی تکمیل فاز اول جاده سلامت بندر ترکمن با اعتبار 9 میلیارد و 73 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی در حال اجرا است.

تجری یادآور شد: در عملیات اجرایی این فاز حدود 500 متر راستا جاده سلامت در عرض حدود هفت متر زیرسازی و تحکیم بستر و موزاییک فرش می شود که جمعاً در حدود 3500 متر مربع از راستا جاده سلامت را در بر می گیرد.

او اظهار امیدواری کرد: باتوجه به ظرفیت های شهرستان و همچنین ظرفیت اداره کل استان در حمایت از سرمایه گذاران، شاهد بهره برداری بیش از پیش پروژه های زیرساختی گردشگری شهرستان نظیر مجتمع های تفریحی و اقامتگاه های بوم گردی باشیم.

سیدصادق شیرنگی فرماندار ترکمن در حاشیه بازدید از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان گفت: ترکمن دارای امکانات و پتانسیل های منحصر به فردی در استان است.

او گفت: با توجه به محدودیت آبی در آینده، بخش کشاورزی دچار تنگناهایی می شود که باید جایگزین های مطلوبی برای این حوزه برنامه ریزی کنیم، یکی از مهم ترین ظرفیت های آینده که می تواند موجب تحول شهرستان و استان شود بخش گردشگری است.

شیرنگی بیان کرد: صنایع دستی ترکمن، بازارچه هفتگی، بازارچه اسکله، میدان سوارکاری، جزیره آشوراده از جمله ظرفیت های بخش گردشگری ترکمن است که می توان از آن در راستای توسعه شهرستان بهره برد.

او گفت: در حوزه ایجاد اشتغال جوانان در حوزه گردشگری هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد و کسانی که در زمینه گردشگری طرح مناسبی دارند می توانند با ارائه آن اعتبارات کافی برای راه اندازی این طرح ها دریافت کنند.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1277

به "بهره برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید