ورنی شهرستان اهر مورد بی مهری قرار گرفته است

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، سید محمدعابدی عصر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از شهرستان های فرهنگ ساز آذربایجان شرقی است، گفت: زمانی شش شهرستان منطقه ارسباران از توابع این شهرستان بود.

ورنی شهرستان اهر مورد بی مهری قرار گرفته است

فرماندار شهرستان اهر تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهر را به اداره ضروری دانست و اضافه کرد: باید ساختمان های قدیمی و تعدادی سنگ نوشته ها با قدمت تاریخی بالا در راستای معرفی آثار تاریخی به عنوان موزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه ادارات از محوطه پارک شیخ شهاب الدین اهری خارج می شوند، ادامه داد: وجود اداره شبکه بهداشت و درمان اهر، محوطه پارک شیخ شهاب را با چالش روبرو می کند.

عابدی کاروانسرای گویجه بئل را از دیگر آثار تاریخی در شهرستان اهر بیان کرد و گفت: کاروانسرای گویجه بئل نشانگر تاریخ منطقه بوده و براثر آب و هوا تخریب می شود، این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اهر از برگزاری جشنواره ورنی در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: تولیدکنندگان ورنی به دلیل عدم وجود بازار برای فروش متحمل خسارت می شوند و اگر این صنعت مورد بی مهری قرار گرفته، اهر نام پایتخت ورنی را از دست خواهد داد.

وی با تاکید براینکه احداث هتل برای جذب گردشگران و اسکان آنها موثر است، گفت: دهکده توریستی در قالب شهرک ویلایی با رویکرد معرفی صنایع دستی و آثار تاریخی در شهرستان اهر ایجاد می شود.

فرماندار اهر در انتها یادآور شد: معدن متروکه مس مرزعه با ایجاد امکانات مناسب بعنوان غار توریستی به محل گردشگری تبدیل می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 874

به "ورنی شهرستان اهر مورد بی مهری قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورنی شهرستان اهر مورد بی مهری قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید