تاکید دوباره وادا برای نمونه گیری طبق پروتکل های بهداشتی

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، دستورالعمل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در مورد نمونه گیری از ورزشکاران در سال 2022 میلادی و چگونگی انجام آن در شرایط کرونا را برای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) کشورهای عضو ارسال کرده است.

تاکید دوباره وادا برای نمونه گیری طبق پروتکل های بهداشتی

در این دستورالعمل که در اختیار نادو ایران هم قرار گرفته است، بر انجام نمونه گیری با وجود ادامه پاندومی کرونا در بسیاری کشورها تاکید شده است اما در عین حال این موضوع مورد توجه قرار گرفته که گرفتن تست از ورزشکاران باید با اعمال پروتکل های بهداشتی باشد.

طبق این دستورالعمل، ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در صورتیکه خارج از مسابقه اقدام به نمونه گیری از ورزشکار می کنند باید نسبت به پاک بودن او از کرونا اطمینان حاصل کنند سپس نمونه گیری را داشته باشند. این اطمینان باید با پرسشنامه خودارزیابی که در اختیار ورزشکار گذاشته می شود، سندیت پیدا کند.

همچنین وادا در دستور العمل تازه خود تاکید کرده در صورتیکه کشورها به خاطر کرونا با محدودیتی هایی از طرف دولت شان روبرو شدند می توانند نمونه گیری را بر اساس پروتکل های داخلی و بهداشتی دنبال کنند. این نهاد بین المللی همچنین یادآور شد که همزمان با آغاز سال 2022 مدیریت نمونه گیری ها باید بر اساس فهرست تازه مواد نیروزا و روش های ممنوعه انجام شود.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مشابه این دستورالعمل را برای سال 2021 هم برای نادو کشورها ارسال کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2101

به "تاکید دوباره وادا برای نمونه گیری طبق پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوباره وادا برای نمونه گیری طبق پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید