تصویر منتشر شده از پوست کنی یوز مربوط به کالبدشکافی پیروز نیست

به گزارش علی آباد جدید، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در خصوص تصویر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان تشریح پیروز توله یوز پردیسان گفت: تصویر منتشر شده از پوست کنی یوز مربوط به کالبدشکافی پیروز نیست.

تصویر منتشر شده از پوست کنی یوز مربوط به کالبدشکافی پیروز نیست

به گزارش ایرنا، محمد مدادی اضافه نمود: این تصویر به چهار سال پیش برمی شود و مربوط به کالبدشکافی پیروز نبوده بلکه متعلق به پوست کنی یوز نر بالغی است که در آبان ماه سال 97 در جاده های شهرستان جاجرم در پناهگاه حیات وحش میاندشت در اثر تصادف تلف شد و پس از انتقال به تهران در کارگاه تاکسیدرمی سازمان، تاکسیدرمی شد.

وی اضافه نمود: همانگونه که در تصویر تعیین است این تصویر به هیچ وجه مربوط به کالبدشکافی نبوده بلکه پوست کنی نمونه تلف شده برای تاکسیدرمی را نشان می دهد و وجود اختلاف ظاهری یوز موجود در تصویر با پیروز هم مشهود است.

وی اظهارداشت: کالبد شکافی پیروز نه در محل کارگاه تاکسیدرمی بلکه در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان به وسیله متخصصین دامپزشکی و پاتولوژیست ها و با حضور همزمان تاکسیدرمیست مجرب انجام شد تا علاوه بر آنالیز های پزشکی، لاشه نیز برای تاکسیدرمی مناسب از سلامت کامل برخوردار باشد.

مدادی توضیح داد: تاکسیدرمی گونه های تلف شده به منظور حفظ و نگهداری آن ها در موزه ها و استفاده آموزشی و پژوهشی امری مرسوم و پذیرفته شده است که این امر در خصوص پیروز هم در حال اجرا است ضمن آنکه نمونه های سلولی پیروز هم جهت استفاده در پروژه های احتمالی در آینده برای تکثیر آزمایشگاهی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی کشور منتقل شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2315

به "تصویر منتشر شده از پوست کنی یوز مربوط به کالبدشکافی پیروز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر منتشر شده از پوست کنی یوز مربوط به کالبدشکافی پیروز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید