تعطیلی 17 مدرسه و آکادمی غیردولتی متخلف

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و آکادمی های غیردولتی آموزش و پرورش از تعطیلی 10 مدرسه غیردولتی و 7 آکادمی کنکور و زبان خارجی متخلف اطلاع داد و گفت 22 مدرسه و آکادمی غیردولتی متخلف هم از یک تا سه سال تعطیل شدند.

تعطیلی 17 مدرسه و آکادمی غیردولتی متخلف

به گزارش صدا و سیما، سعید صالح گفت: بعلاوه 6 مدیر متخلف مدارس غیردولتی عزل و 41 مدیر هم توبیخ کتبی دریافت کردند. این مدارس و آکادمی های زبان خارجه و کنکور تخلفات زیادی داشته اند که بیشترین آن ها دریافت شهریه بیش از نرخ مصوب بوده است.

صالح از افزایش 30 درصدی شهریه مدارس و آکادمی های غیردولتی خبرداد و گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی در سامانه Mosharekatha.ir قرار گرفته و شهریه مصوب آکادمی های زبان و کنکور هم در پوستری در آکادمی نصب شده است و دریافت وجه بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه کارت به کارت کردن شهریه در مدارس و مؤسسات غیردولتی ممنوع است اضافه کرد: خانواده ها در صورت مشاهده تخلف می توانند به سامانه مراجعه و شکایت خود را ثبت نمایند تا در کوتاه ترین زمان آنالیز و اعلام گردد.

مدیرکل مدارس و آکادمی های غیردولتی آموزش و پرورش گفت: خانواده ها در صورت انصراف از تحصیل در مدرسه غیردولتی تا قبل از امتحانات نوبت اول مدرسه می توانند 50 درصد شهریه را دریافت نمایند.

صالح ادامه داد: آکادمی های مجاز زبان و کنکور باید مجوز آموزش و پرورش را در دید اولیا قرار دهند و نصب نشدن مجوز آموزش و پرورش نشانه غیرمجاز بودن مؤسسه است.

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش ادامه داد: در سامانه آموزش و پرورش دو شهریه ثابت و فوق برنامه برای مدارس غیردولتی اعلام شده است که شهریه ثابت در صورت مجازی و حضوری بودن کلاس ها یکسان است و شهریه فوق برنامه در صورت اجرای آن دریافت خواهد شد و در صورت اجرا نشدن فوق برنامه باید مبلغ آن به اولیا بازگردانده گردد.

صالح گفت: دریافت شهریه اضافه در مدارس غیردولتی برای هزینه های آموزش مجازی و اینترنت خصوصی خلاف مقررات است، بعلاوه الزام مدارس غیردولتی برای تشکیل کلاس های حضوری در شهری که مدارس دولتی آن تعطیل است هم غیرقانونی بوده و در صورت حضوری شدن کلاس ها تشکیل کلاس های مختلط در آکادمی های زبان و کنکور هم تخلف محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1926

به "تعطیلی 17 مدرسه و آکادمی غیردولتی متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 17 مدرسه و آکادمی غیردولتی متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید